تور سنگین صیادان میگو در بوشهر/افزایش۷۰ درصدی صید
تور سنگین صیادان میگو در بوشهر/افزایش۷۰ درصدی صید

ندای استان:وی گفت:پارسال در روز بیست و یکم صید ۱۲ تن میگو در آب‌های استان صید شد، اما امسال این میزان ۳۰ تن بوده که نشان دهنده افزایش ۲.۵ برابری است.

به گزارش ندای استان، صید میگو در بوشهر از سیزدهم مرداد برای قایق‌ها و پانزدهم مرداد برای لنج‌ها آغاز شده و تا دوم شهریور هزار و ۲۷۸ تن میگو در آب‌های این استان صید شده است.

سرپرست معاونت صید اداره کل شیلات استان بوشهر در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۷۶۸ فروند شناور شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۸۰ فروند قایق تا کنون مجوز صید گرفته‌اند.

رضا جعفر ابراهیمی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی صید نسبت به زمان مشابه پارسال، افزود: در حالی که پارسال در ۲۱ روز صید، ۷۴۹ تن میگو صید شده بود، امسال میزان صید به هزار و ۲۷۸ تن رسیده است یعنی امسال ۵۲۹ تن و یا ۷۰ درصد افزایش صید داشته‌ایم.

او ادامه داد: همچنین پارسال در روز بیست و یکم صید ۱۲ تن میگو در آب‌های استان صید شد، اما امسال این میزان ۳۰ تن بوده که نشان دهنده افزایش ۲.۵ برابری است.

سرپرست معاونت صید اداره کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه میزان صید امسال نسبت به میانگین ۵ و ۱۰ ساله هم بیشتر بوده است، عنوان کرد: میانگین صید ۵ ساله میگو ۸۴۴ تن و ۱۰ ساله ۹۶۸ تن است که به این ترتیب میزان صید ۵۱ درصد نسبت به میانگین ۵ ساله و ۳۱ درصد نسبت به میانگین ۱۰ ساله افزایش دارد.

جعفرابراهیمی افزود: بررسی میزان صید صورت گرفته در روز‌های گذشته نشان می‌دهد ممکن است حدود دو هزار تن میگو در آب‌های ساحلی استان صید شود در حالی که برآورد‌های اولیه حکایت از صید هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن داشت.

او با اشاره به اینکه آغاز و پایان فصل صید را پژوهشکده میگو با بررسی ذخایر مشخص می‌کند، بیان کرد: طبق میانگین ۲۰ ساله فصل صید این آبزی در استان بوشهر ۳۴ روزه است.