بنام بازاریابی شبکه ‎ای، به کام شرکت‎های هرمی
بنام بازاریابی شبکه ‎ای، به کام شرکت‎های هرمی

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر :هیچ شرکت هرمی مجوز قانونی برای فعالیت در کشور را ندارد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: متأسفانه برخی کاربران فریب تبلیغات اغواکننده شرکتهای هرمی را خورده و در دام این شرکت‌ها می‌افتند.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می‌شود، افزود: کاربران می‌توانند با ارسال اسم شرکت بازاریابی شبکه‌ای به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲ از اعتبار این‌گونه کسب ‌و کارها مطلع شوند.

این مقم مسئول ادامه داد: کاربران می‌‌توانند با مراجعه با سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست شرکت‌‌های بازاریابی شبکه‌ای را که مجوز فعالیت دارند، مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ‌تردیدی در مجرم بودن کسانی که در شرکت‌های هرمی فعالیت‌ها می‌کنند وجود ندارد، گفت: به موجب قانونی که در سال ۱۳۸۴ تحت عنوان قانون الحاق یک بند و یک تبصره به ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ و اصلاح تبصره ۱ ماده ۲ آن تدوین و تصویب شده، عضویت در شرکت‌های هرمی جرم تلقی شده و متعاقباً برای آن عمل، کیفر در نظر گرفته شده است.

سرهنگ مهدی قاسمی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه ‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و هموطنان می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این‌ گونه بازاریابی از طریق مراجع قضایی مطرح کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت : عموم مردم می توانند با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.