فروش۱۲۰ درصدی تابستانه کتاب در بوشهر
فروش۱۲۰ درصدی تابستانه کتاب در بوشهر

ندای استان:فاطمه کرمپور از افزایش ۱۲۰ درصدی فروش تابستانه کتاب در استان نسبت به بهارانه کتاب خبر داد.

به گزارش ندای استان،فاطمه کرمپور ظهر دوشنبه در جمع فعالان حوزه کتاب اظهار داشت: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی طرح تابستانه کتاب امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» اجرا شد.

وی اضافه کرد: این طرح از ۱۸ الی ۳۰ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی های عضو این طرح در استان بوشهر نیز اجرا شد که هفت کتاب‌فروشی در مرکز استان و پنج کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها مشارکت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با پایان این طرح در ۳۰ مرداد ماه و بر اساس آمارهای اعلام شده، در استان بوشهر از نظر تعداد کتاب و میزان فروش نسبت به بهارانه کتاب امسال رشد ۱۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

کرمپور با بیان اینکه در این طرح کتابفروشی‌ها با یارانه ۲۰ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه کردند، گفت: هر خریدار مجاز به خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان و بهره‌گیری از ۳۰ هزار تومان یارانه بود.

وی تعداد کتاب‌های فروش رفته توسط کتابفروشی‌های استان بوشهر حاضر در این طرح را بیش از پنج هزار و ۵۵۶ جلد عنوان و اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد کتاب فروش رفته بیش از دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به شرایط حال حاضر کشور و شیوع ویروس کرونا یادآور شد: در «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شد.