اطلاعات دقیقی از انبار‌های مراکز غیر تجاری و منازل نداریم
اطلاعات دقیقی از انبار‌های مراکز غیر تجاری و منازل نداریم

ندای استان:حسینی گفت: اطلاعات دقیقی از انبار‌های غیرمجازی که در مراکز غیر تجاری و منازل مسکونی مستقر هستند وجود ندارد.

به گزارش ندای استان،سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نخستین نشست شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت با موضوعیت نظارت برانبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان بیان کرد: اکنون ۶ هزار و ۷۹۲ انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده که این انبار‌ها زیرمجموعه‏ دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان‎‏های حمل ونقل جاده‎ای، صنعت، معدن و تجارت است.

او افزود: سه هزار و ۱۶۶ مورد از این انبار‌ها از سوی دستگاه‏‌های متولی مانند سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و … تایید شده است و در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت هم هزار و ۱۷ انبار به تایید نهایی رسیده و ۷۰۷ مورد نیز در انتظار تایید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر ادامه داد: از مجموع انبار‌های یاد شده هزار و ۷۹۱ انبار غیرفعال هستند یعنی یا صاحبان آن‌ها برای  ارائه مدارک به این سازمان مراجعه نکرده و در سامانه غیر فعال شده‌اند یا اینکه بر اساس راستی آزمایی انجام گرفته، فعالیتی ندارند.

حسینی عنوان کرد: بوشهر بعد از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران و خراسان شمالی با ۵۸ امتیاز، رتبه چهارم در موضوع اجرای شیوه نامه‌ها، انبار‌های تایید شده، انبار‌های غیرفعال و رسید و حواله‎ها را به خود اختصاص داده است.

او عنوان کرد: اطلاعات دقیقی از انبار‌های غیرمجاز که در مراکز غیر تجاری و منازل مسکونی مستقر هستند وجود ندارد و بررسی آن‌ها و اعمال قانون، مستلزم حکم مراجع قضائی است که در این زمینه ضمن همکاری و حمایت‌های موثری که سیستم قضائی داشته است تلاش خواهیم کرد با همکاری سایر اعضاء شورا و تعامل بیشتر با مقام قضایی گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بخش اعظم کالای ملوانی نیز به سمت انبار‌های خانگی غیرمجاز روانه می‌شود که به علت ثبت نشدن در سامانه جامع انبار‌ها و استقرار در مراکز غیر تجاری، نظارت و صحت سنجی را با مشکل مواجه کرده است.

حسینی گفت: واحد‌های تولیدی نیز مکلف به ثبت انبار خود در سامانه مربوط هستند که در این خصوص نیز اطلاع رسانی لازم به صاحبان و مدیران واحد‌های تولیدی انجام شده و در صورت همکاری نکردن، خدمات دهی به آن‌ها بازنگری می‌شود.

او افزود: درباره واحد‌های صنفی لوازم یدکی، پخش موادغذایی و لاستیک که مشمول ثبت انبار در سامانه جامع هستند پیگیری لازم از طریق اتحادیه صنفی مرتبط انجام خواهد شد.