۵۰ درصد حقوق کارگران بوشهری صرف اجاره مسکن می‌شود
۵۰ درصد حقوق کارگران بوشهری صرف اجاره مسکن می‌شود

ندای استان:مرتضی پروانه گفت:تأمین مسکن کارگری ارزان در بوشهر باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد.

به گزارش ندای استان،مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر  در جلسه طرح مسکن کارگری با حضور نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل راه و شهرسازی گفت: کارگران برای اجاره نشینی با مشکلاتی روبه‌رو هستند، زیرا به اعتقاد نمایندگان این قشر، دست کم ۵۰ درصد حقوقشان صرف  اجاره بها می‌شود و همین موضوع باعث شده کارگران در بقیه هزینه‌های زندگی با مشکلاتی درگیر باشند.

مرتضی پروانه افزود:ماده ۱۴۹ قانون کار بیان می‌کند کارفرمایان مکلفند با تعاونی‌های مسکن و در صورت نبود این تعاونی‌ها به طور مستقیم با کارگران بدون مسکن برای تأمین خانه‌ شخصی مناسب همکاری کنند و همچنین کارفرمایان کارگاه‌های بزرگ مکلفند خانه‌های سازمانی در جوار کارگاه و یا محل مناسب دیگر بسازند.

او ادامه داد: تأمین مسکن کارگری ارزان در بوشهر باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد، ما تجربه ایجاد مسکن در کنار واحد‌های صنعتی برای کاهش هزینه‌های کارگری را داشتیم که می‌توان از آن استفاده کرد.

دیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، هدفمند کردن تامین مسکن کارگران و سایر اقشار جامعه هدف در راستای ارتقای شاخص دستیابی به مسکن و عدالت اجتماعی را ضروری دانست.