حقوق بگیر۲۰ میلیون تومانی در بوشهر
حقوق بگیر۲۰ میلیون تومانی در بوشهر

ندای استان:کشتکار گفت:۱۶ هزار و ۱۰۰ بازنشسته کشوری استان بوشهر ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش ندای استان، داریوش کشتکار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته دولت، روز خانواده و تکریم بازنشستگان  اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۶ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان بوشهر هستند که بیشترین بازنشستگان مربوط به وزارت آموزش و پرورش است.

وی، دریافتی حقوق بازنشستگان استان بوشهر ماهانه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۱۶ هزار و ۱۰۰ بازنشسته کشوری استان بوشهر ماهانه ۶۰ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با بیان اینکه از ۱۶ هزار بازنشسته استان بوشهر بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفرشان فرهنگی و َآموزش و پرورشی هستند گفت: امسال دولت ۶۵۰۰ میلیارد تومان به سبب همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص داد و ۵۷ درصد حقوق این قشر افزایش یافت.

کشتکار از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهر ماه امسال گفت: بر این اساس حقوق بازنشستگان کشوری استان بوشهر ۹۰ درصد شاغلان دستگاه‌ها می‌شود.

وی، با اشاره به پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: حقوق این  بازنشستگان بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲۰ میلیون تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با اشاره به پرداخت تسهیلات ضروری به بازنشستگان تصریح کرد: تسهیلات این حوزه از ۷ به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۲۰ نفر معادل ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ضروری  با سود ۴ درصد دریافت کرده‌اند.

کشتکار پرداخت تسهیلات خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: این برنامه ویژه بازنشستگان در قالب طرح یاری اجرا شده و هر بازنشسته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند از فروشگاه زنجیره‌ای بدون پرداخت پول خریداری کند و  ماهانه قسط آن از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

وی از پرداخت وام ازدواج به فرزندان بازنشسته خبر داد و گفت: امسال تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با تاکید بر  ایجاد خانه امید بازنشستگان در استان بوشهر گفت: در تمام استان‌ها به جز استان بوشهر خانه امید بازنشستگان وجود دارد که ایجاد چنین مکان‌هایی مهم و ضروری است.

کشتکار با بیان اینکه اعتبار لازم برای ایجاد خانه امید بازنشستگان تامین شده است تاکید کرد: تخصیص زمین مناسب از سوی مسئولان استان بوشهر می‌تواند مطالبات بازنشستگان استان بوشهر در ایجاد خانه امید را محقق کند.

 

منبع:تسنیم