بخشودگی‌های جدید مالیاتی سال ۹۹/درآمد مالیاتی در بوشهر ۴درصد
بخشودگی‌های جدید مالیاتی سال ۹۹/درآمد مالیاتی در بوشهر ۴درصد

ندای استان:احمد پری گفت: مالیات صاحبان مشاغل تنها ۴ درصد از درآمد مالیاتی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد و درصد بالایی از این مشاغل در گروه ۲ و ۳ مالیاتی جای می‌گیرند.

به گزارش ندای استان،غلامرضا احمد پری افزود: بیش از ۶۷ درصد از مودیان مالیاتی مشاغل استان بوشهر می‌توانند از تسهیلات تبصره ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم بهره‌مند و از تسلیم اظهار نامه مالیاتی معاف شوند.

وی افزود: در استان بوشهر نزدیک به ۵۲ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی مودی مالیاتی وجود دارد که از این میان نزدیک به ۲۵ هزار مودی در دسته ۲ و ۳ مالیاتی  قرار می‌گیرند و می‌توانند فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات را تکمیل و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ مودی مالیاتی استان بوشهر اشخاص حقوقی هستند گفت: ۸۰ درصد از درآمد مالیاتی استان مربوط به منطقه عسلویه و شرکت‌های نفت و گاز است.

وی افزود: مودیان مالیاتی که درآمد آنها از فروش کالا و خدمات کمتر از ۹۹۰ میلیون تومان باشد مشمول این ماده قانونی می‌شوند و  بر این اساس اشخاصی که میزان قطعی مالیات آنها در سال ۹۷ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده‌است نرخ مالیات آنها در سال ۹۸ هیچگونه افزایشی ندارد.

احمدپری ادامه داد: نرخ مالیات صاحبان مشاغل که مالیات سال گذشته آنها تا ۵ میلیون، ۵ تا ۱۰ میلیون و بالاتر از ۱۰ میلیون بوده است، نرخ مالیات آنها در سال مالی ۹۸ به ترتیب ۴، ۸ و ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: اشخاص حقیقی که درآمد سالانه آنها بیش از ۹۹۰ میلیون تومان است اظهار نامه مالیاتی خود را با ارائه اطلاعات واقعی بر اساس ماده ۹۷ قانون مالیاتی تسلیم کنند.

مدیرکل اداره امورمالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه اشخاص حقیقی تا پایان مرداد ماه و اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم کنند، گفت: با توجه به روشن بودن شرایط و ضوابط اشخاص تکمیل اظهار نامه را به روزهای پایان موکول نکنند و هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل و ارائه آن اقدام کنند.

وی گفت: سال گذشته در استان بوشهر بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان مالیات  در بخش خود اظهاری مشاغل وصول شد.

سهم یکهزار و ۳۵ میلیاردی شهرداری‌ها و دهیاری‌های بوشهر از عوارض ارزش افزوده

احمد پری از توزیع یکهزار و ۳۵ میلیارد تومان از درآمدهای عوارض ارزش افروده استان در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نسبت سرانه جمعیتی آن‌ها خبر داد و گفت: ۳ درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده به منظور توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت تعیین شده برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در دوره اول سال ۹۹ تا پانزدهم شهریور تعیین شده است، یاداوری کرد: مالیات بر ارزش افزوده بیشتر شامل کالاهای لوکس می‌شود و هر سال ۴ بار به صورت فصلی از سوی مودیان مالیاتی پرداخت می‌شود.

بخشودگی‌های جدید مالیاتی سال ۹۹

مدیر کل اداره امورمالیاتی استان بوشهر در خصوص بخشودگی جرایم مودیان مالیاتی عنوان کرد: مودیانی که برگ مالیاتی آنها تا پایان دی ماه قطعی شده باشد درصورتی که تا پایان خرداد نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کردند ۸۰ درصد جرائم آن‌ها شامل طرح بخشودگی جرائم شد و پس از آن به ازای گذشت هر ماه ۲ درصد از میزان بخشودگی جرائم کاسته می‌شود.

احمد پری افزود: این بخشودگی برای اشخاصی که  برگ مالیاتی آن‌ها تا پایان خرداد ماه قطعی شده و در تیرماه اقدام به پرداخت آن کرده باشند ۱۰۰ درصد است و پس از آن به ازای هر ماه ۲ درصد کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی که برگ قطعی مالیاتی خود را دریافت می‌کنند در صورتی که تا یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام کنند از بخشودگی ۱۰۰ جرائم بهره‌مند می‌شوند.

کاهش مراجعات به اداره مالیات با برون سپاری نقل و انتقال املاک

مدیر کل اداره امورمالیاتی استان بوشهر اعلام کرد: برون‌سپاری مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی، مراجعه به اداره‌های مالیات استان در بخش نقل و انتقال را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

احمد پری گفت: دفاتر اسناد رسمی با اداره امور مالیاتی استان ارتباط الکترونیک دارند و بر این اساس افراد می‌توانند پرداخت مالیات املاک خود را در این دفاتر پیگیری کنند.

وی اذعان کرد: بوشهر در این زمینه از استان‌های پیشرو  در کشور بوده است و این طرح به خوبی اجرا شده است.

مودیان همه امور مالیاتی خود به صورت الکترونیکی پیگری کنند

مدیر کل اداره امورمالیاتی استان بوشهر به آغاز به کار سامانه ابلاغ الکترونیکی مالیات اشاره کرد و افزود: مقدمات راه‌اندازی این سامانه کشوری فراهم شده بود اما با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا زودتر از موعد فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که افراد می‌توانند همه خدمات مالیاتی خود را از این طریق پیگیری کنند و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد.

احمد پری استقبال بوشهری‌ها از سامانه ابلاغ الکترونیکی مالیات را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اکنون افراد می‌توانند از خانه فرم‌های اظهار نامه مالیاتی را تکمیل کنند، برگ مالیاتی دریافت کنند و با استفاده از درگاه الکترونیکی بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری در این زمینه وجود ندارد.

حرکت به سمت درآمدهای پاک

مدیر کل اداره امورمالیاتی استان بوشهر گفت: بررسی کشورهای پیشرفته جهان نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی مبنا و پایه بودجه قرار گرفته است و جایگاه اول را دارد در حالی که ایران به دلیل برخورداری از ذخایر نفت، گاز و سایر منابع، در سال‌های گذشته کمتر به این درآمد پاک توجه شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر در راستای اقتصادی مقاومتی و کاهش اثر تحریم‌ دشمنان بیش از پیش به سمت  درآمدهای سالم چون مالیات حرکت کرده‌ایم.

احمد پری بیان کرد: مبنا قرار دادن درآمدهای مالیاتی علاوه بر محکم کردن پایه‌های اقتصاد مقاومتی، به روشن شدن مبادلات و شفافیت گردش های پولی در کشور می‌انجامد و از بروز بسیاری از مسائل در کشور پیشگیری می‌کند.

 

منبع:ایرنا