ماهانه ۴ میلیارد تومان در استان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود
ماهانه ۴ میلیارد تومان در استان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود

ندای استان:شیرکوند گفت: با تصویب قانون بیمه ملوانان، و پرداخت ۷ درصد از حق بیمه از سوی ملوانان، این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش ندای استان، عبدالله شیرکوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه “بیمه ملوان در قالب طرحی به وزارت کشور ارائه شده است” اظهار داشت: اگر این طرح مورد پذیرش قرار بگیرد و به قانون تبدیل شود مشکل بیمه ملوانان شناورهای صیادی و تجاری سنتی برطرف می‌شود.

وی، با بیان اینکه “مشکل بیمه  ملوانان همچنان در مرحله پیگیری است” گفت: با تصویب قانون بیمه ملوانان، و پرداخت ۷ درصد از حق بیمه از سوی ملوانان، این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی کشور  ماهانه ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حقوق مستمری بیمه شدگان پرداخت می‌کند افزود:  در استان بوشهر ۳۰ هزار و ۶۲۳ نفر بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد که ماهانه ۷۰ میلیارد تومان به آنان مستمری حقوق پرداخت می‌شود.

شیرکوند ضریب پشتیبانی نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این نسبت قبلا از هر ۲۵ نفر بیمه شده یک نفر مستمری بگیر وجود داشت که اکنون ۵ نفر به یک نفر رسیده و در استان بوشهر وضعیت مطلوب‌تر است به گونه‌ای که از هر ۱۲ نفر بیمه شده یک نفر مستمری بگیر است.

وی، از  طلبی  اداره تامین اجتماعی بوشهر خبر داد و بیان کرد: کارفرمایان ۶۷۰ میلیارد تومان به اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر بدهکار هستند که این رقم در کشور ۳۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه کارفرمایان باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان  و حل مشکلات تامین اجتماعی، پرداخت بدهی‌ها ضروری است.

شیرکوند با اشاره به پرداختی‌های تعهدات بلند مدت افزود: میزان تعهدات پرداختی بلند مدت، سالانه از ۱۰۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱،  سال گذشته به ۵۸۰ میلیارد تومان رسید و پرداختی‌های کوتاه مدت از ۸٫۷ میلیارد تومان به ۹۴٫۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی، به پرداخت بیمه بیکاری پرداخت و افزود: اکنون یک‌هزار  و ۸۶۸ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند و ماهانه به این افراد افزون بر ۴ میلیارد تومان مستمری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

تسنیم نوشت، مدیرکل تامین اجتماعی بوشهربا اشاره به شغل‌های آسیب دیده به سبب بیماری کرونا بیان کرد: افرادی که به سبب کرونا بیکار شده‌اند و شغل خود از دست داده‌اند از طریق سامانه کارآ، مستمری آنان پرداخت می‌‌شود.

شیرکوند تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان بوشهر را ۳۴۰ هزار نفر بیمه شده اصلی دانست و خاطر نشان کرد:  اکنون ۳۴۰ هزار بیمه شده اصلی در استان بوشهر زیر پوشش تامین اجتماعی استان بوشهر قرار دارند که به انضمام  عائله آنان این جمعیت به یک‌ میلیون نفر می‌رسد که از طریق ۱۹ شعبه  اصلی، ۹ کارگزاری و ۱۶ شعبه اقماری خدمات دریافت می‌کنند.