انتظار افتتاح زودهنگام سد دالکی را نداشتیم
انتظار افتتاح زودهنگام سد دالکی را نداشتیم

ندای استان:گراوند گفت: امروز کار بزرگی در سد دالکی انجام‌شده و اساسی‌ترین کار برای پروژه سد دالکی ساخت تونل‌هاست و با این کار روند اجرایی پروژه تسریع می‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه تونل انحرافی سد دالکی با اشاره به اینکه روند توسعه کشور در شرایط تحریم متوقف نشده است، اظهار داشت: امروز شاهد جنگ اراده‌ها در پروژه‌های مهم و حیاتی کشور هستیم، باوجود تحریم‌های و فشارهای مالی اما چرخ توسعه کشور متوقف نشده و یکی از نمونه‌های بارز این امر، اجرای پروژه سد دالکی است.

استاندار بوشهر با قدردانی از مسؤولان قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای پروژه سد دالکی گفت: آغاز عملیات اجرایی سد دالکی در زمان شروع تحریم‌ها بود و انتظار تسریع در اجرای پروژه را نداشتیم اما امروز شاهد این هستم کار بزرگی در سد دالکی اتفاق افتاده است که تونل‌های انحرافی سد به بهره‌برداری رسیده که این کار نقش مهمی درروند اجرای پروژه سد دالکی دارد.

وی افزود: تکمیل پروژه سد دالکی نقش مهمی در توسعه و آبادانی ۱۴ هزار هکتار نخیلات استان دارد.

وی تصریح کرد: امروز کار بزرگی در سد دالکی انجام‌شده و اساسی‌ترین کار برای پروژه سد دالکی ساخت تونل‌هاست و با این کار روند اجرایی پروژه تسریع می‌شود.

گراوند افزود:  در سفر رئیس‌جمهور به استان ۸۰ میلیارد تومان برای سد دالکی مصوب شد  هرچند اجرای سد نیازمند اعتبارات بیشتری است و امیدواریم با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه و  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بتوانیم شاهد این باشیم که سد دالکی به مرحله آبگیری برسد.

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه سد دالکی اضافه کرد: برای افتتاح بخش تونل‌های انحرافی سد دالکی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

لازم به ذکر است قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار پروژه سد دالکی با ۵۵۰ نیرو و ۲۰۰ دستگاه تجهیزات موردنیاز در حال اجرای این پروژه است.

افتتاح تونل‌های انحرافی سد دالکی باهدف هدایت آب به تونل‌های انحراف و فراهم‌سازی بستر مناسب برای شروع عملیات خاک‌ریزی فرازبند و به دنبال آن بدنه اصلی سد دالکی انجام می‌شود.