مبتلایان به کرونا در بوشهر۸۰۰۰ نفر شد/فوتی ها۲۶۷ نفر
مبتلایان به کرونا در بوشهر۸۰۰۰ نفر شد/فوتی ها۲۶۷ نفر

ندای استان:کشمیری گفت:بر اساس بررسی‌های انجام شده ۹۶ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر افرد سالمند و میان‌سال هستند.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری پیش‌ازظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه تنها راه مصون ماندن از ویروس کرونا رعایت پروتکل بهداشتی است اظهار داشت: اکنون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و در دستگاه‌های اجرایی و اداری افزایش یافته است که این مهم سبب خارج شدن استان از وضعیت قرمز شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر خودداری از حضور و برگزاری هرگونه اجتماع و مراسم ترحیم و شادی خاطرنشان کرد: هر گونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا را تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی از جمله استفاده از ماسک مورد تاکید است.

وی، از بستری تعدادی بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بستری و ترخیص بیماران در استان بوشهر بر روی خط ثابتی قرار گرفته است

کشمیری وضعیت استان بوشهر را در مرحله هشدار دانست و افزود:هم اکنون استان بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارد که برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و بازگشت به وضعیت عادی نیاز است همه پروتکل بهداشتی رعایت کنند و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، ضمن قدردانی از مردم در مشارکت با برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا از هم استانی‌ها در خواست کرد در دورهمی و اجتماعات شرکت نکنند و علاوه بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده فاصله با دیگران را رعایت کنند.

وی، با بیان اینکه اواسط خردادماه بیماری کرونا در استان بوشهر اوج گرفت گفت: پس از یک‌ماه از اوج بیماران کرونایی در استان بوشهر اکنون روند کاهشی یافته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان را ۸ هزار نفر دانست و بیان کرد: در این راستا تعدادی از بیماران فوت کرده‌اند و تعدادی هم بستری شده‌اند.

کشمیری بیشترین بیماری کرونا را در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۹۶ درصد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر افرد سالمند و میان‌سال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۵۹ درصد بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر آقایان هستند خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی که فوت کرده‌اند ۷۰ درصد آنان بیماری زمینه‌ای فشارخون، دیابت، قلبی عروقی، کلیوی و سرطان داشته‌اند.