ورود موج جدید گرما؛ بوشهرها مصرف بهینه برق را جدی بگیرند
ورود موج جدید گرما؛ بوشهرها مصرف بهینه برق را جدی بگیرند

ندای استان:مذکوری گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی افزایش دمای ۲ درجه‌ای در این استان در هفته جاری، ۲.۵ درجه در هفته آینده و همزمان با نیمه دوم مرداد ماه این افزایش به سه درجه می‌رسد

به گزارش ندای استان،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر  گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده این استان در مرداد ماه با موج جدیدی از گرما روبرو است برهمین اساس بوشهری‌ها در این شرایط باید مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند تا با مشکل روبرو نشوند.

اردشیر مذکوری افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد موج جدیدی از گرما تا مرداد ماه وارد کشور می‌شود و همین موضوع افزایش یک درجه‌ای دمای هوا در کشور و ۲ درجه در استان بوشهر  را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در برخی از روزهای تابستان پیش رو دمای هوا در استان بوشهر به بالای ۵۱ درجه می‌رسد ادامه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی افزایش دمای ۲ درجه‌ای در این استان در هفته جاری، ۲.۵ درجه در هفته آینده و همزمان با نیمه دوم مرداد ماه این افزایش به سه درجه می‌رسد.

مذکوری اضافه کرد: با توجه به افزایش دما در هفته‌های آینده احتمال  افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق در استان بوشهر وجود دارد به نحوی که در هفته جاری مصرف برق به ۲هزار و ۵۰ مگاوات و انتظار می‌رود میزان مصرف در هفته‌های آینده تا نیمه مرداد به ۲هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با وجود اینکه در زمان حاضر از همه ظرفیت‌ها برای تامین برق و پیشگیری از هرگونه خاموشی استفاده شده اما با توجه به تولید محدود نیروگاه‌های برق کشور اگر میزان مصرف از استاندارد بالاتر رود مجبور به اعمال محدودیت‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۸هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق از نیروگاه‌های کشور انجام می‌شود این درحالی است که روز گذشته میزان مصرف در کشور ۵۸ هزار و ۴۰ مگاوات ثبت شد و این میزان یک رکورد در صنعت برق به شمار می‌رود.

مذکوری بیان کرد: با توجه به اثر بخشی کاهش ساعت اداره‌ها با توجه به شرایط پیش رو اگر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی از ۱۳:۳۰ به ۱۲:۳۰ کاهش یابد می‌تواند تاثیر بسزایی در روزهایی که دما به بالای ۵۰ درجه می‌رسد داشته باشد.

وی تاکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده درخواست ما تعطیلی کامل دستگاه‌های اجرایی در روزهای گرم پیش رو، خاموش کردن وسایل سرمایشی و غیر ضروری، برگزار نکردن هیچ جلسه‌ای در ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تنظیم دمای کولر روی دمای ۲۴ درجه است.

مذکوری اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکیدهایی بر اهمیت گردش هوا در زمانی که کولر روشن است و باز بودن درب اتاق و حتی پنجره می‌شود این درحالی است که این اقدام باعث هدر رفت انرژی، افزایش مصرف و هزینه‌ها می‌شود  و با تعویض مداوم فیلترهای کولر می‌توان این نگرانی را برطرف کرد.

وی همچنین بر استفاده از نور خورشید در ساعت‌هایی از روز و خاموش کردن لامپ‌های غیر ضروری تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: عملکرد مسئولانه دستگاه‌های اجرایی و مردم از ۱۷ خرداد ماه تاکنون باعث کاهش ۸۸مگاواتی پیک مصرف برق در این استان شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایطی که برآورد اولیه انجام شده مصرف یکهزار و ۹۸۳ مگاوات برق بود با مدیریت مصرفی که از سوی مردم انجام شد این میزان مصرف استان  روی یکهزار و ۸۹۵ مگاوات کنترل شد و این یک رکورد در صنعت برق در استان بوشهر به شمار می‌رود.

مذکوری اضافه کرد: این مدیریت مصرف برق در استان بوشهر باعث شده تاکنون با آرامش تامین برق در استان انجام و هیچ خاموشی  ثبت نشود و انتظار می‌رود با ادامه همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی این روند در ادامه تابستان تداوم یابد.

وی با اشاره به افزایش چهار درجه‌ای دما در هفته‌های آخر تیرماه یادآور شد: به ازای هر یک درجه افزایش دما در استان بوشهر ۳۰ تا ۵۰ مگاوات افزایش مصرف برق خواهیم داشت برهمین اساس در روزهای آخر تیرماه افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق که ناشی از افزایش دما است را در این استان تجربه کردیم.

 

منبع:ایرنا