آماده باش به هیئت های مذهبی استان برای ماه محرم
آماده باش به هیئت های مذهبی استان برای ماه محرم

ندای استان:حجت الاسلام سروستانی گفت: بر اساس مطالبه هیئت‌های عزاداری مراسم عزاداری ماه محرم، با تعامل و هماهنگی مناسب با ستاد مبارزه با بیماری کرونا در سطح استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش ندای استان،حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر یکشنبه در جمع فعالان تبلیغی و مذهبی بوشهر اظهار داشت: اهمیت سوگواری امام حسین (ع) بر هیچکس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: رفته رفته به ماه سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله نزدیک می‌شویم و هیئت‌های مذهبی با عشق و ارادتی که به خاندان رسالت دارند، و با توجه به شرایطی خاصی که امروز به دلیل بیماری منحوس کرونا در جامعه حاکم است، با برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با شرایط موجود، مجالس سوگواری را در سطح استان برگزار خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان داشت: قطعاً یکی از رسالت‌های هیئت‌های مذهبی، توجه به سلامت جامعه است و در عین حال با برنامه‌ریزی مناسب جهت ایام عزای سالار شهیدان (ع) مراعات توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: از همین رو بر اساس مطالبه هیئت‌های عزاداری مراسم عزاداری ماه محرم، با تعامل و هماهنگی مناسب با ستاد مبارزه با بیماری کرونا در سطح استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

حجت‌الاسلام سروستانی تأکید کرد: از همه هیئت‌های مذهبی و خادمان و خدمتگزاران مجالس حسینی استان، تقاضامندیم با برنامه‌ریزی مناسب و هوشمند زمینه برگزاری مجالس سوگواری را به نحو شایسته و با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی از هم اکنون تدارک ببینند.

وی به نقش مهم شبکه تبلیغی در زنده نگه داشتن راه امام حسین (ع) و تبیین فلسفه نهضت عاشورا پرداخت و گفت: مبلغین و مبلغاتی که در همه مناسبت‌ها منشأ خدمات ارزشمند تبلیغی بوده‌اند، خود را برای اداره جلسات و همین‌طور همکاری و همراهی با جامعه پزشکی و درمانی برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا مهیا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: هیئت‌های مذهبی حتماً در فرآیند برگزاری مراسم افرادی را به عنوان همیاران بهداشتی هیئت، شناسایی، آموزش و بکارگیری کرده و با تعامل مناسب با مراکز بهداشتی و درمانی آموزش‌های لازم را جهت مراقبت از سلامت مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) انجام دهند.