دریافت کمک اجباری از اولیا به مدارس ممنوع است
دریافت کمک اجباری از اولیا به مدارس ممنوع است

ندای استان:کرمی گفت: با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی و با توجه به وضعیت بیماری کرونا در خصوص شیوه آموزش در سال تحصیلی آینده تصمیم گیری می شود.

به گزارش ندای استان، علیمراد کرمی در گفتگو با ایرنا بابیان اینکه سال تحصیلی آینده از ۱۵ شهریور شروع می شود، اظهار کرد: با اجرای پروژه مهر و با همکاری درون و برون سازمانی برای آماده سازی مدارس، تلاش می کنیم شرایط مناسبی برای دانش آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: برای شروع سال تحصیلی جدید، همه کلاس‌های درس استان مجهز به وسایل سرمایشی هستند اما با این وجود تلاش می‌شود این تجهیزات نوسازی شوند.

کرمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در خصوص شیوه آموزش در سال تحصیلی آینده عنوان کرد: تاکنون برای بازگشایی مدارس سناریوهای آموزش مجازی در استان های قرمز، آموزش تلفیفی از حضوری و مجازی در استان های زرد و آموزش حضوری در مناطق سفید، روستاها و مدارس کم جمعیت آموزش تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: حضور دانش آموزان به صورت زوج و فرد، آموزش حضوری برای دروس با اهمیت بیشتر یا دروسی که امکان آموزش مجازی آنها وجود ندارد، از دیگر سناریورهای پیش بینی شده برای سال تحصیلی آینده است.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی و با توجه به وضعیت بیماری کرونا در خصوص شیوه آموزش در سال تحصیلی آینده تصمیم گیری می شود.

کرمی در خصوص مشکلات زیرساختی مدارس در حوزه فناوری یادآور شد: براساس وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است تمام زیرساخت‌های لازم در بخش اینترنت فراهم شود تا زمینه برگزاری کلاس‌های مجازی برای همه دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهری و روستایی فراهم شود.

وی درباره دانش‌آموزانی که ابزار ارتباطی همچون تبلت یا گوشی هوشمند را در اختیار ندارند، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده تا در زمینه تامین تبلت و یا گوشی هوشمند اقدام کند. همچنین اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان از توان خیرین مدرسه ساز در این زمینه استفاده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین قرار است از توان استانداری بوشهر نیز برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت مناطق محروم نیز استفاده شود.

وی در خصوص دریافت کمک از اولیا در زمان ثبت نام دانش‌آموزان گفت: با وجود اینکه مدارس با مشکلات مالی رو به رو هستند اما دریافت کمک اجباری از اولیا ممنوع است و با مدیران متخلفی که در این زمینه، اجباری بر خانواده‌ها تحمیل کنند، برخورد می‌شود.

کرمی  در باره شهریه مدارس خاص اظهار داشت: مدرسه‌های خاص شامل تیزهوشان، شاهد، هیات امنایی طبق دستورالعمل خاص خود عمل می‌کنند که بر اساس آن شهریه ثابت و شهریه متغیر برای اجرای برنامه های جانبی که به تصویب آموزش و پرورش می‌رسد، دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه شهریه متغیر فقط با موافقت خانواده‌ها دریافت می‌شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش مجوز افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصد شهریه این مدرسه‌ها را صادر کرده اما در استان بوشهر قرار تصمیم به افزایش حداکثر ۲۰ درصدی گرفته شده است.

کرمی کمبود نیروی انسانی، تجهیزات مدارس و فضاهای آموزشی  را مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان دانست و خاطرنشان کرد: برخی شهرستان‌ها از جمله تنگستان و منطقه سعد آباد، با مشکلات بیشتری رو به رو هستند که تلاش می کنیم کمبودهای این مناطق را مرتفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: نوسازی تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از جمله دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش است که تلاش می‌شود از محل اعتبارات ملی و استانی تجهیز و نوسازی شوند.

وی ادامه داد: بیشترین نگرانی ما در این شرایط قطعی برق است که امید می‌رود با مشکلی در این رابطه برخورد نکنیم.

کرمی با اشاره به بدهی قابل توجه آموزش و پرورش بابت پول برق به شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: قرار بود بدهی این اداره کل به شرکت توزیع نیروی برق از راه تهاتر برطرف شود اما این مشکل هنوز برطرف نشده و با توجه به اینکه این شرکت خصوصی است قرار است به صورت اقساط این بدهی پرداخت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد:  تلاش مسئولان آموزش و پرورش استان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید با کمتریت دغدغه است