رانندگان تاکسی و کیوسکداران بوشهری تسهیلات قرض الحسنه می‌گیرند
رانندگان تاکسی و کیوسکداران بوشهری تسهیلات قرض الحسنه می‌گیرند

ندای استان:دهدار گفت: رانندگان تاکسی، کیوسک داران، واحدهای تجاری، تفریحی و خدماتی تحت قرارداد با شهرداری مشمول دریافت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زیان دیده از کرونا شدند.

به گزارش ندای استان،ابوذر دهدار روز سه‌شنبه به رسانه‎ها اعلام کرد: با شیوع ویروس کرونا شورا مصوبه‎هایی در این زمینه داشت که تمدید جایزه خوش حسابی، فرصت ۲ ماهه برای چک‌های سررسید شده و معافیت اجاره اماکن تجاری، تفریحی و خدماتی که تحت مالکیت شهرداری هستند، از جمله آن‌ها بود.

وی بیان کرد: نمی‌توان مشاغلی را که کسب و کار روزانه دارند نادیده گرفت زیرا این مشاغل، ایام پر رونق خود را در ۲ ماه پایانی سال از دست دادند و در دوران بازگشت به کسب و کار هم موج دوم ویروس کرونا در استان بوشهر باعث وضعیت قرمز و رکود فعالیت آنها شد، از این رو این کسب و کارها نیازمند حمایت بیشتری هستند.

دهدار بدون اشاره به میزان تسهیلات یاد شده ادامه داد: به علت شیوع ویروس کرونا کسب و کار رانندگان تاکسی و کیوسک داران هم دچار آسیب شد که در مذاکره با یکی از بانک‌های عامل مقرر شد به این افراد و صاحبان واحدهای تجاری، تفریحی و خدماتی تحت قرارداد با شهرداری، تسهیلاتی با سود ۴ درصد پرداخت شود.

دهدار گفت: باید کمک‌های جدی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شود که دولت برنامه خوبی دارد و امیدواریم در بوشهر نیز این مهم بخوبی عملیاتی شود.

در شهر بوشهر حدود ۱۸۰ کیوسک و ۲۰۰ تاکسی فعال وجود دارد.