بوشهر دچارِ کم‌خونی
بوشهر دچارِ کم‌خونی

ندای استان:عبیدی گفت: با توجه به موج جدید شیوع کرونا، مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کمتر شده و متعاقب آن با کمبود ذخائر خون روبرو شده ایم.

به گزارش ندای استان،نرگس عبیدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ذخائر خون استان بوشهر روند کاهشی دارد، اظهار کرد: با توجه به موج جدید شیوع ویروس کرونا، میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون با کاهش مواجه شده و این موضوع سبب نزولی بودن ذخائر خون شده است.

وی عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری حدود ۱۰ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان بوشهر مراجعه کردند که از این تعداد ۷۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، ولی از ابتدای ماه جاری -تیرماه ۹۹- با روند کاهشی روبرو هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: میزان مصرف با توجه به نیاز بیمارستانی از جمله اعمال جراحی، حوادث و غیره متفاوت است ولی حدود ۵۰۰ نفر از جمله بیماران تالاسمی و سرطان به صورت مستمر نیاز به خون دارند.

عبیدی تاکید کرد: از مردم شریف و نوع دوست استان بوشهر تقاضا داریم وضعیت نیازمندان به خون را در نظر داشته باشند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون به یاری نیازمندان این نعمت الهی بشتابند. افرادی که امکان اهدای خون برای آنها فراهم نیست نیز در دعوت مردم به این کار خیر همکاری نمایند.

وی در خصوص پلاسما و ذخائر آن تصریح کرد: با توجه به موارد مصرف کم پلاسما ذخائر پلاسما استان بوشهر در شرایط مطلوبی قرار دارد.