کمبود تخت در بوشهر/راه اندازی بیمارستان هسته ای در مهرماه
کمبود تخت در بوشهر/راه اندازی بیمارستان هسته ای در مهرماه

ندای استان:جان‌بابایی ادامه داد تا پایان این هفته بخشی از نیازمندی‌های استان بوشهر را برطرف می‌کنیم که ۲۵ دستگاه کمک‌تنفسی از جمله آن‌هاست.

به گزارش ندای استان،دکتر قاسم جان‌بابایی در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونای استان بوشهر گفت: با یک بیماری سروکار داریم که تمام دنیا را به نقطه صفر رسانده و همه کشور‌ها در بخش‌هایی از حاکمیت خود باید کار‌ها را از صفر شروع کنند.
جان‌بابایی با اشاره به این‌که کرونا به گردشگری سلامت ایران هم آسیب جدی زده، افزود: کرونا گردشگری سلامت ایران را به صفر رسانده است و هیچ درمان شناخته‌شده‌ای تاکنون ندارد.
ایران از ۳ کشور برتر دنیا در مبارزه با کرونا
او ادامه داد که ایران از ۳ کشور برتر دنیا است که بیشترین پژوهش‌ها درباره کرونا را انجام می‌دهد و تمامی درمان‌های مؤثر کرونا نیز در کشور انجام می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که پیگیری‌هایی برای برطرف کردن کمبود‌های درمان در بخش کرونا انجام داده‌ایم، افزود: در کنار پلاسمادرمانی، یکی از مؤثرترین راه‌های درمان بیماران کرونایی، تنفس‌درمانی است که با توجه به نیازمان، سفارش ساخت دو هزار دستگاه کمک‌تنفسی و اکسیژن‌ساز را به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی داده‌ایم.
نیازهای درمانی استان بوشهر برطرف می‌شود
جان‌بابایی ادامه داد تا پایان این هفته بخشی از نیازمندی‌های استان بوشهر را برطرف می‌کنیم که ۲۵ دستگاه کمک‌تنفسی از جمله آن‌هاست. زیرا وضعیت کرونا در استان بوشهر شکننده است؛ هرچند مشکل اساسی و عمده‌ای در امکانات این استان نیست.
او با بیان این‌که ضعف استان بوشهر در کمبود تخت است، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌ها باید برای افزایش تخت‌های ویژه، ICU و دستگاه‌های کمک‌تنفسی باشد و هر مقدار که استان بوشهر در هر شهرستانی نیاز به دستگاه اکسیژن‌ساز و اکسیژن داشته باشد را تأمین خواهیم کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این‌که یک‌سوم بیماران مبتلا به کرونا جوان هستند، گفت: تعهد می‌دهیم و امیدواریم که  بتوانیم تا پیش از ماه مهر اورژانس هسته‌ای شهدای هسته‌ای بندر بوشهر را که درواقع یک بیمارستان ۱۱۰ تخت‌خوابی به شمار می‌آید، با خرید تجهیزات به‌طور کامل راه‌اندازی کنیم تا برای پاییز کمک‌کننده باشد؛ زیرا خدمات غیرکرونایی نیز باید به بیماران استان در مرکز استان انجام شود و بیمارستان شهدای خلیج فارس این وظیفه را بر دوش دارد.
جان‌بابایی درباره نیروی درمانی هم گفت که امیدواریم نیروی درمانی جدید به‌ویژه پزشکان و پرستاران را جذب و توزیع کنیم تا هم کمبود‌ها و هم خستگی نیرو‌های کنونی از تنشان زدوده شود.
نوسان کرونا در استان‌های کشور
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌چنین گفت که بستری‌های کرونا در کشور کمتر شده و دلیل آن رعایت بیشتر بهداشت در کشور به‌ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه است؛ اما هم‌زمان در استان‌های تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس متأسفانه شرایط واگیری رو به رشد است.
جان‌بابایی با قدردانی از پویش «با ماسک لبخند بزن» در استان بوشهر، آن را یک ایده خوب و قابل اجرا در کشور دانست و گفت: اگر همه ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند بار مراجعات به بیمارستان‌ها کم می‌شود.
رمدسیویر بازار سیاه تقلبی است
خبرکزاری صداوسیما نوشت،معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقلبی خواندن داروی رمدسیویر در بازار سیاه و ورود سازمان غذاودارو به این موضوع، گفت:  وزارت بهداشت ماده اولیه رمدسیویر را وارد کرده و می‌توانیم آن را در داخل تولید کنیم که البته هنوز تأثیر این دارو در درمان کرونا در گام پژوهش است.
او با سپاسگزاری از رسانه‌ها برای پوشش اخبار کرونا و آگاهی‌بخشی به مردم، مهمترین دستاورد‌های کشور در مبارزه با بیماری کرونا را وفاق و اتحاد ملی برشمرد.