هنگام ثبت نام مدارس غیر دولتی برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه ندهید
هنگام ثبت نام مدارس غیر دولتی برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه ندهید

ندای استان:زارعی عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان هم از ۲۴ خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ندای استان،حسین زارعی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی مشخص شده و والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir، اسم مدرسه، کیفیت و استان را انتخاب کنند از میزان شهریه ثابت آن مدرسه آگاه شوند.

او با اشاره به تفاوت شهریه مدارس با توجه به شاخص‌های هر مدرسه، افزود: والدین هنگام ثبت نام فرزندان، فقط شهریه ثابت را بپردازند و از پرداخت شهریه برای کلاس‌های فوق برنامه خودداری کنند تا زمانی که مدارس باز شوند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید بر اساس آموزش حضوری تعیین شده است و هنوز برنامه‌ای برای آموزش مجازی یا نیمه حضوری در نظر گرفته نشده است.

زارعی عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان هم از ۲۴ خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او درباره نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی هم گفت: موسس مدرسه، شهریه امسال مدرسه خود را بر اساس مواردی مانند نرخ تورم، اجاره بها، وضعیت نوسازی، تعداد دانش آموز و سابقه فعالیت در سامانه معرفی شده قرار می‌دهد، ابتدا کارشناس منطقه آن را بررسی می‌کند و پس از تایید به مرکز استان فرستاده می‌شود و اگر معقول باشد به وزارت فرستاده خواهد شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به نحوه دریافت شهریه از والدین در سال تحصیلی گذشته که به علت کرونا بخشی از سال آموزش‌ها مجازی بود اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا معلمان درگیر آموزش بودند و باید حقوق می‌گرفتند، همچنین اجاره مدرسه باید پرداخت می‌شد، به همین علت شهریه از والدین گرفته شد. نباید فکر کرد که هزینه مدرسه فقط آب و برق است که در ایام کرونا به علت تعطیلی این هزینه‌ها وجود نداشته است.

در استان بوشهر ۳۷۵ مدرسه غیردولتی با ۱۸۰۰ نیرو فعالیت می‌کنند و بیش از ۲۹ هزار دانش‌آموز که معادل ۱۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان، در این مدارس درس می‌خوانند.