از تعطیلی بوستان‌ها و سواحل تا برخورد جدی با کسانی که بهداشت کرونا را رعایت نمی‌کنند
از تعطیلی بوستان‌ها و سواحل تا برخورد جدی با کسانی که بهداشت کرونا را رعایت نمی‌کنند

ندای استان:مقرر شد با همکاری فرمانداران، روسای شورا‌ها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم صورت گیرد.

به گزارش ندای استان،نشست ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر به ریاست عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر برگزار شد و موارد زیر به عنوان تصمیمات ستاد استانی مصوب شد:

تعطیلی تالار‌های پذیرایی و عروسی ادامه می‌یابد و  بوستان‌ها و سواحل استان تعطیل می‌شود.

هر فروشگاهی که در استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرد بلافاصله از سوی ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعطیلی آن اقدام و پلاکاردی هم مبنی بر رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی صنف مورد نظر نصب شود.

بانک‌ها به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت نکردن اقساط به صورت حضوری بیشتر توجه کنند.

مقرر شد با همکاری فرمانداران، روسای شورا‌ها و بزرگان مناطق مختلف استان، فرهنگ سازی لازم برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم صورت گیرد.

فرمانداران با کمک شبکه‌های بهداشت و درمان و فعالان اجتماعی پویش رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را راه اندازی کنند و راهکار‌های استفاده از ظرفیت فعالان اجتماعی برای نظارت بر بازار و سواحل شناسایی شود.

ضدعفونی کردن شهر‌ها از سوی شهرداری‌ها و رعایت جدید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافری، فرودگاه و اسکله‌ها و بنادر دنبال شود.

مراکز عرضه قلیان در استان جمع آوری شود.

فرماندهی ارشد نظامی استان امکانات نقاهتگاهی و قرنطینه‌ای را برای موارد بستری آماده کند.

کارمندانی که تست کرونا می‌دهند تا زمانی که جواب تست آن‌ها اعلام نشده در محل کار حاضر نشوند.

کارگروه اقتصادی استان با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیازمندی‌های بخش درمان فعال شود.

صدا و سیما برنامه تلویزیونی ساعت سلامت را فعال کرده و برنامه‌های آموزشی برای مقابله با کرونا تهیه کند.

شهرداران از همه امکانات تبلیغی برای هشدار در مورد ویروس کرونا استفاده کنند.

تب سنجی در ورودی ادارات همچنان ادامه یابد.

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر، رعایت ضوابط بهداشتی از سوی اتباع خارجی در استان را با جدیت دنبال کند.

پیشنهاد ایجاد محدودیت در چهار شهرستان

همچنین در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا سه پیشنهاد برای ایجاد محدودیت در چهار شهرستان بوشهر، کنگان، گناوه و دشتستان برای اعلام به ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد.

پیشنهاد اول: کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در محل کار که مقرر شد نحوه حضور کارکنان در ادارات پس از تایید ستاد ملی اعلام شود.

پیشنهاد دوم: تعطیلی بازار‌ها به مدت یک هفته با اولویت بازار‌های سرپوشیده و پاساژها. ضمن اینکه نانوایی‌ها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های عرضه میوه و تره بار، گوشت و مرغ و تعمیرگاه‌ها از این مورد مستثنی خواهند بود مگر در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی.

پیشنهاد سوم: کنترل شدید رفت و آمد در چهار شهرستان که در وضعیت قرمز قرار دارند.

موارد پیشنهادی در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اجرایی خواهد شد و مختص چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، کنگان و گناوه است.