کرونایی های بوشهر از۴۴۰۰نفر هم گذشت
کرونایی های بوشهر از۴۴۰۰نفر هم گذشت

ندای استان:گراوند گفت: مشخص نیست که کرونا تا کی وجود خواهد داشت بنابراین باید یاد بگیریم که با کمترین هزینه دوران حضور کرونا را سپری کنیم.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر عصر امروز در برنامه زنده گفتگو از شبکه استانی سیمای بوشهر بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در استان به چهار هزار و ۴۲۲ نفر و تعداد بیماران حاد تنفسی بستری شده به ۲۰۰ نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه ۱۱۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها وجود دارند، ادامه داد: اکنون ۸۸ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌ها بستری هستند. ۳۴ نفر در مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند که ۱۸ نفرشان بدحال هستند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: نظام درمان ظرفیت خاصی دارد و اگر مردم رعایت نکنند و آمار مبتلایان بیشتر شود این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

گراوند گفت: مشخص نیست که کرونا تا کی وجود خواهد داشت بنابراین باید یاد بگیریم که با کمترین هزینه دوران حضور کرونا را سپری کنیم.

او با قدردانی از همراهی مردم در ابتدای شیوع کرونا، از همه خواست همچنان به اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک پایبند باشند و از همه مهم‌تر تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند.

۷۰ درصد کارمندان  ماسک می‌زنند

استاندار بوشهر بیان کرد: فردا در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم‌هایی خواهیم گرفت برای برخورد جدی‌تر با واحد‌های صنفی یا مکان‌های عمومی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

گراوند با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اداره‌ها و بانک‌ها گفت: طبق آخرین گزارش ۷۰ درصد کارمندان اداره‌های استان از ماسک استفاده می‌کنند.

او به افزایش تولید ماسک در استان هم اشاره کرد و اینکه قرار است تا یک هفته دیگر کارخانه تولید ماسک با ظرفیت تولید یک میلیون در بوشهر راه اندازی شود.

استاندار بوشهر افزود: باید برای کم شدن هزینه ماسک هم برنامه ریزی شود.

مسیرهای منتهی به ساحل را می‌بندیم

گراوند با تاکید بر پرهیز مردم از برگزاری مراسم و دورهمی‌ها گفت: فردا در جلسه ستاد مبارزه با کرونا برای بسته شدن مسیر‌های منتهی به سواحل و تعطیلی بوستان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

او با تاکید بر برخورد با واحدهای صنفی که توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند، عنوان کرد: اگر جایی لازم باشد از دادگستری برای برخورد با متخلفان کمک خواهیم گرفت.

سپس به برگشت برخی دیگر از محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: بیمارستان شهدای خلیج فارس پس از شیوع کرونا در استان به عنوان بیمارستان مرکزی بیماران تنفسی تعیین شد، اما با توجه به تعداد کم بستری‌ها از ۱۷ خرداد تصمیم گرفتیم که دیگر بخش‌های بیمارستان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما اکنون با افزایش تعداد بیماران کرونا دوباره تصمیم گرفته‌ایم دیگر بخش‌ها تعطیل شوند.

استانداربوشهر درباره تصمیم‌هایی که امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته نیز گفت: یکی از تصمیم‌ها این بود که برای برخی مناطق که مشکل دارند در استان برنامه ریزی شود و این برنامه به وزارت کشور اعلام و سپس در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب و ابلاغ شود.

گراوند با تشکر از امام جمعه بوشهر برای متوقف کردن برگزاری نماز جمعه به منظور حفظ سلامت مردم، بیان کرد: در حالی که اکنون طبق شاخص‌هایی که مد نظر است، شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و کنگان وضعیت قرمز دارند، اما آیت الله صفایی بوشهری برگزاری نماز جمعه را در همه شهرستان‌ها تعطیل کرد.

ماسک باید به یک «باید» تبدیل شود

استاندار بوشهر با تاکید دوباره به مردم به رعایت اصول بهداشتی، از فعالان اجتماعی نیز دعوت کرد در این زمینه کمک کنند.

گراوند از مردم خواست استفاده از ماسک را به عنوان یک «باید» مد نظر داشته باشند و تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند و فقط برای انجام کار ضروری از خانه بیرون بروند.

بررسی مشکلات آب

او برخود با باغ ویلا‌ها و قطع انشعاب آب آن‌ها را از برنامه‌های در دست اجرا در حوزه آب عنوان کرد و گفت: در گناوه و تنگستان مشکل باغ ویلا‌ها را داریم؛ باغ‌هایی که استخر دارند یا دیده شده در برخی از آن‌ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ درخت مرکبات است که با آب آشامیدنی آبیاری می‌شوند.

استاندار بوشهر بااشاره به اعلام آمادگی دادگستری برای برخورد با این موارد، افزود: اگر لازم باشد برخی از این مکان‌ها تخریب خواهند شد.

گراوند به تلاش برای حل مشکل آب دیلم با مشارکت صنایع نفت مستقر در این شهرستان، از نیاز آب شیرین کن سیراف به تامین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خبر داد که در یکی از بانک‌ها در حال پیگیری است.

او به افزایش ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به ظرفیت آب شیرین کن بوشهر هم اشاره کرد که از ابتدای امسال اجرایی شده و بیان کرد: مسئولان شرکت مپنا قول داده‌اند آب شیرین کن جدید بوشهر هم که ۳۵ هزار مترمکعب ظرفیت دارد تا پایان امسال بهره برداری شود که به تثبیت وضع آب در این شهر کمک می‌کند.

استاندار بوشهر همچنین از سفر معاون امور عمرانی خود به عسلویه برای پیگیری مشکل آب این شهرستان هم خبر داد.