بدهی خود را پرداخت کنید،۱۰۰درصد بخشودگی بگیرید
بدهی خود را پرداخت کنید،۱۰۰درصد بخشودگی بگیرید

ندای استان:احمد پری گفت: برخی گروه‌های تولید که در بحث بیماری کرونا آسیب‌پذیر بوده‌اند درصد بخشودگی مالیاتی آن‌ها بیشتر از سایر مشاغل خواهد بود.

به گزارش ندای استان،غلامرضا احمدپری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزای صداوسیمار مرکز بوشهر بیان کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی اصل بدهی خود در برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۹۸/۱۱/۱ تا ۹۹/۳/۳۱ را تا پایان تیرماه پرداخت کنند ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی آن‎ها بخشوده می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر مودیان برگه‌های مالیاتی که از تاریخ ۹۹/۴/۱ به آن‌ها ابلاغ می‌شود را حداکثر تا یک ماه بعد پرداخت کنند از بخشودگی جرائم مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر ادامه داد: مودیان در صورتی که برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه ۹۸ را تا پایان خرداد ماه ۹۹ پرداخت کنند در مشاغل تولیدی از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم مالیاتی و برای سایر مودیان از ۸۰ درصد بخشودگی مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی گروه‌های تولید که در بحث بیماری کرونا آسیب‌پذیر بوده‌اند درصد بخشودگی مالیاتی آن‌ها بیشتر از سایر مشاغل خواهد بود.

احمدپری با تاکید بر گرفتن اظهارنامه مالیاتی به‌صورت الکترونیکی و غیر حضوری گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای جلوگیری از کاهش تردد‌ها و مراجعات حضوری با موضوع پرداخت مالیات، از مودیان مالیاتی می‌خواهیم برای گرفتن ابلاغ برگه‌های مالیاتی به‌صورت غیر حضوری، به سامانه‌های اینترنتی امور مالیاتی مراجعه و گزینه ابلاغ به‌صورت الکترونیکی را انتخاب کنند تا برگه‌های ابلاغی آن‌ها الکترونیکی ابلاغ شود.

وی گفت: با توجه به مهلت دوماهه تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی به علت شیوع ویروس کرونا، فرصت تحویل اظهارنامه مالیات مشاغل از پایان خرداد ماه به پایان مرداد ماه و در اشخاص حقوقی از پایان تیرماه به پایان شهریور ماه تغییر یافته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر تاکید کرد: صاحبان مشاغل در همه گروه‌های شغلی حتما اظهارنامه‌های سال ۹۸ خود شامل درآمد‌ها و هزینه‌ها را به صورت واقعی اظهار کنند.

وی ادامه داد: ماموران ما سود و زیانی که در پایان اظهارنامه بیان شده را بررسی کرده و در صورت صحت، قطعی و قابل قبول خواهد بود.

احمدپری عنوان کرد: با توجه به اینکه ما اطلاعات کافی از کارکرد همه مودیان داریم، اظهارنامه‌های خود را کامل و جامع بیان کنند تا اظهار نامه‌های آن‌ها قطعی شود.