تصادف خسارتی تا سقف ۱۱ میلیون تومان نیازی به کروکی ندارد
تصادف خسارتی تا سقف ۱۱ میلیون تومان نیازی به کروکی ندارد

ندای استان:کشکولی گفت:وسایل نقلیه زیان دیده در حوادث ترافیکی تا مبلغ ۱۱ میلیون تومان خسارت نیاز به ترسیم کروکی کارشناس پلیس راهور ندارند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ قدرت اله کشکولی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر بیان کرد: روزانه در معابر درون شهری و جاده‌ها شاهد تصادفات خسارتی هستیم، بنابراین به محض وقوع تصادف خسارتی در صورت امکان رانندگان باید وسیله خود را به سمت راست راه هدایت کنند تا مسیر برای دیگران باز شود.

او ادامه داد: اگر هر دو خودروی مقصر و زیان دیده در زمان وقوع حادثه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر و پیوسته و هر دو راننده دارای گواهینامه مجاز و متناسب با وسیله نقلیه باشند، اختلاف نظری در باب فرد مقصر یا غیر مقصر بین طرف‌ها وجود نداشته باشد، و میزان خسارت کمتر از تعهدات مالی وسیله مقصر باشد نیاز به حضور و کروکی پلیس نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر افزود: شرکت‌های بیمه مکلفند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر است و بین طرف‌ها اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت مالی وسیله نقلیه ناشی از حوادث رانندگی در سال کنونی را تا سقف ۱۱ میلیون تومان بدون گزارش مقامات قضائی پرداخت کنند.

کشکولی بیان کرد: رانندگان قبل از حرکت دادن وسیله نقلیه‌شان به کناره راه، از صحنه تصادف عکس بگیرند تا در صورت بروز اختلافات احتمالی بعدی در فرایند رسیدگی با طرف مقابل، قابل ارائه به کارشناسان یا مراجع مربوط باشد.

او اشاره کرد: اگر امکان کنار بردن وسیله نقلیه وجود نداشته باشد برای جلوگیری از وقوع تصادفات بعدی، رانندگان موظفند بانصب علائم هشدار دهنده ترافیکی در فاصله مناسب، محل تصادف را ایمن سازی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: در صورتی که رانندگان از کنار بردن وسیله خود به حاشیه راه خودداری کنند پلیس پس از حضور در محل هرکدام از آن‌ها را به علت سد معبر مبلغ ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌کند.