هشدار پلیس فتای بوشهر به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آموزشی برخط
هشدار پلیس فتای بوشهر به شرکت‌کنندگان آزمون‌های آموزشی برخط

ندای استان:سرهنگ قاسمی گفت:برخی از دانش آموزان به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی کرده و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

به گزارش ندای استان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی قاسمی ، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین ، متأسفانه مشاهده شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی ،صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانش‌آموزان نموده و با ارائه نمودن لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سوالات امتحانات آنلاین ،سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی کرده و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

این مقام مسئول به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات آنلاین، از طریق نرم‌افزارها و لینک‌های معرفی شده توسط وزارت آموزش ‌و پرورش کشور اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین ، کذب بوده و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

سرهنگ قاسمی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون بجای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی ، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آنها کلاهبرداری می‌نمایند.

این مقام انتظامی افزایش سواد رسانه‌ای خانواده ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و از هم‌وطنان خواست: همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مد نظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ،مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.