۹ طرح برق‌رسانی در استان به بهره‌برداری رسید
۹ طرح برق‌رسانی در استان به بهره‌برداری رسید

ندای استان:۹ طرح برق‌رسانی استان بوشهر با دستور رئیس جمهور به صورت ارتباط زنده تصویری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،این طرح‌ها با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ارتباط زنده تصویری در قالب پنجمین هفته پویش هر هفته الف – ب – ایران راه اندازی شد.

مدیرعامل توانیر که برای شرکت در افتتاح این طرح ها به عسلویه سفر کرده است  گفت: امروز یک واحد نیروگاهی و ۶ طرح انتقال فوق توزیع و صد‌ها کیلومتر خطوط انتقال و توزیع برق در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

حسن متولی زاده افزود: این طرح‌ها شامل واحد ۱۶۰ مگاواتی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، پنج طرح انتقال و فوق توزیع و سه طرح بخش توزیع برق است.

وی گفت: بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها در آستانه فصل گرمادر استان بوشهر سرمایه گذاری شده است.

متولی زاده افزود: این طرح‌ها به همت متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی انجام شده و بیش از ۹۵ درصد تجهیزات ایرانی است.

وی گفت: با اجرای این طرح سطح خدمات به مشترکان در استان بوشهر افزایش می‌یابد در سال جهش برای تامین برق متقاضیان جدید به ویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن محدودیتی نداریم تا تامین برق این واحد‌های تولیدی مینه ساز رشد استان باشد.

افتتاح طرح های برق رسانی زمینه ساز تقویت برق بخش خانگی و صنعتی و کشاورزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر هم گفت: ۹ طرح با دو هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری امروز در استان بوشهر به بهره برداری رسید تا زمینه ساز تقویت برق مشترکان جدید در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی باشد.

اردشیر مذکوری افزود: اجرای این طرح‌ها در نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شده است.

وی گفت: این طرح‌ها شامل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه است که یک واحد ۱۶۰ مگاواتی است و با سرمایه گذاری دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان اجرا شده است که برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است. ۸۵ درصد تجهیزات این واحد ایرانی است و با راه اندازی آن بازدهی واحد از ۳۳ به ۵۰ درصد افزایش می‌باد و آلایندگی‌های زیست محیطی کاهش می‌یابد.