ماجرای غسل عادی مرد دشتستانی که کرونا داشت
ماجرای غسل عادی مرد دشتستانی که کرونا داشت

ندای استان:شبکه بهداشت و درمان دشتستان درخصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر شستشوی عادی یک متوفی که کرونا داشت، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ندای استان، در این جوابیه آمده: مردی ۳۱ ساله که بر اثر تصادف، مصدوم شده بود عصر ۳۱ اردیبهشت‌ به بیمارستان شهید گنجی برازجان اعزام می‌شود و پس از اقدامات اولیه به علت شدت جراحات به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال می‌یابد.

بیمار به دلیل شدت صدمات مغزی و با تأیید پزشکان متخصص مرگ مغزی تشخیص داده می‌شود و با اعلام رضایت بستگان بیمار برای اهدای عضو، تیم فراهم آوری عضو دانشگاه علوم پزشکی آزمایش‌های اولیه را برای آماده کردن بیمار برای اهدای عضو انجام می‌دهند که با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای این بیمار نیز آزمایش کرونا از سوی بخش عفونی انجام می‌شود، و  دو گروه اهدای عضو و کادر درمانی بیمارستان برای بیماران بستری آزمایش کرونا انجام می‌دهند.

در ادامه این جوابیه آمده است: با توجه به‌شدت جراحات مغزی، بیمار قبل از اهدای عضو در تاریخ ۶ خرداد فوت می‌کند و بنا به درخواست پزشکی قانونی جسد برای طی مراحل علت فوت به پزشکی قانونی تحویل داده می‌شود.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان نوشته: طبق بخشنامه ارسالی دانشگاه علوم پزشکی به پزشکی قانونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا، صدور مجوز دفن باید با تأییدیه بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان انجام گیرد. بنابراین صبح امروز شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اعلام مثبت شدن آزمایش کرونای بیمار تصادفی به خانواده متوفی و بیمارستان شهید گنجی برازجان به سرعت اطلاع داد و کارشناسان بهداشت محیط برای دفن فرد فوت‌شده طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی به آرامستان اعزام شدند.

در این جوابیه همچنین با تاکید بر اینکه علت فوت این فرد، کرونا نبوده، آورده شده: در مراحلی از این فرآیند به علت تحویل میت، او برخلاف ضوابط موجود و بخشنامه‌های پیشین، به صورت معمولی مورد شستشو قرار گرفته بود که در این مرحله کارکنان بهداشت جلو بقیه مراحل را گرفتند و دفن او با توجه به ضوابط متوفیان کرونا مثبت انجام گرفت.