تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر۹۰۰ نفر شد/ابتلای۱۰۵ مورد جدید
تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر۹۰۰ نفر شد/ابتلای۱۰۵ مورد جدید

ندای استان:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۳۷۷ مورد مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۱۰۵ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ۷ خردادماه ۹۰۰ نفر شامل ۵۴۱ مرد و ۳۵۹ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۰۵ مورد مثبت جدید، ۶۲ مورد در بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۱۱ مورد در گناوه، ۶ مورد در تنگستان، ۴ مورد در دشتی، ۲ مورد در دیر، ۲ مورد در عسلویه، یک مورد در جم و یک مورد در دیلم شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری افزود: ۶۲ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۳۴ آقا در رده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال و ۲۷ خانم ۱۵ تا ۶۵ سال و یک کودک ۴ ساله که از این تعداد ۵۶ نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، ۲ نفر از آن‌ها نیز از بیمارستان ترخیص و ۴ نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی تصریح کرد: ۱۶ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۱۱ آقا در رده سنی ۲۸ تا ۶۸ سال و سه کودک دو، ۵ و ۱۱ ساله و دو خانم هستند که ۶ نفر آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه مبتلایان به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۱۱ مورد جدید شهرستان گناوه، سه آقا در رده سنی ۴۳ تا ۵۲ و ۷ خانم در دره سنی ۳۴ تا ۸۰ ساله و یک کودک ۱۸ ماهه که هفت نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و دو نفر از آنان از بیمارستان ترخیص در منزل تحت مراقبت هستند و سه نفر از آنان در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی تصریح کرد: ۶ مورد جدید شهرستان تنگستان، سه آقا و دو خانم در رده سنی ۳۳ تا ۵۱ سال و یک کودک سه‌ساله هستند که از این تعداد ۴ نفر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند و دو نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
دکتر کشمیری گفت: ۴ مورد جدید شهرستان دشتی، سه آقا و یک خانم در رده سنی ۳۰ تا ۸۵ سال هستند که سه نفر از آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.
وی افزود: دو مورد جدید شهرستان عسلویه دو آقای ۳۶ و ۸۵ ساله هستند و دو مورد جدید شهرستان دیر نیز خانمی ۲۵ ساله و کودکی ۷ ساله هستند که همه مبتلایان به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.
دکتر کشمیری اظهار داشت: مورد جدید شهرستان جم خانمی ۷۶ ساله است که بعد از گذراندن دوره درمانش از بیمارستان ترخیص شده است و مورد جدید شهرستان دیلم نیز خانمی ۱۹ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و هر دو مورد در منزل تحت مراقبت هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان (۹۰۰ نفر) تاکنون ۳۷۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۴۹۱ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۹ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

روند افزایشی بیماران بخش مراقبت های ویژه نگران کننده است
دکتر کشمیری با اشاره به بستری بودن ۵ مورد مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بوشهر گفت: در ‏روزهای گذشته شاهد افزایش موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه بوده ایم که این موضوع نگران کنند است.‏

نگرانی خانواده دانش‌آموزان درباره امتحانات حضوری به حق است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در خصوص آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در مدارس بوشهر گفت: طبق بررسی‌ها سطح نگرانی و بهداشت روان در زمینه امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم بسیار بالا است و این نگرانی می‌تواند آسیب‌زا باشد.
دکتر سعید کشمیری افزود: این نگرانی به حدی است که همه خانواده‌ها از همه کانال‌هایی که در دسترس دارند برای انتقال این نگرانی اقدام کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازگشایی مدارس، معلمان و دانش آموزان حتماً مسائل بهداشت فردی را رعایت می‌کنند و حتماً از ماسک و وسایل محافظتی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه حوزه‌های امتحانی، تهویه مناسب در حوزه‌های امتحانی، تهیه ماسک برای دانش‌آموزان، افزایش ‏فاصله صندلی‌های آزمون و آگاهی‌بخشی برای برگزارکنندگان آزمون از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در راستای حفظ سلامت ‏معلمان و دانش آموزان در مدارس رعایت شود‎.
دکتر کشمیری اضافه کرد: مدیران مدارس باید به شکلی محل قرار گرفتن دانش آموزان را تعبیه کنند که فاصله دو متری میان آن‌ها رعایت شود.
وی به دانش آموزان توصیه کرد: دانش‌آموزان باید از لوازم تحریر شخصی استفاده نمایند، دست‌های خود را با آب و صابون شستشو داده، در هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانند، لیوان کاغذی یک‌بار مصرف به همراه داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این‌که تماس دانش آموزان با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی اکیداً ممنوع است، خاطرنشان کرد: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ‌های خانگی و یا تهیه‌شده در مدرسه توسط دانش آموزان و یا فروشنده جدا خودداری شود.