۳۵ شهر استان تجهیزات غیر استاندارد دارند
۳۵ شهر استان تجهیزات غیر استاندارد دارند

ندای استان:بهره مند گفت:در این ارتباط بعضی از مجموعه‌ها نیز با حکم دادستانی مهروموم شد که به طور مجدد در یک اقدام غیر قانونی توسط عوامل شهرداری فک پلمب شده‌است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره‌کل، تجهیزات بوستان‌های بازی کودکان ۳۵ شهر این استان غیراستاندارد شناخته شد.

محمدرحیم بهره‌مند روز سه‌شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: کارشناسان این اداره‌کل در سه مرحله و با هزینه یک میلیارد ریال از تجهیزات تفریحی مستقر در بوستان‌های بازی شهرهای استان بوشهر بازدید کرده‌است.

وی بیان کرد: این تجهیزات متعلق به شهرداری‌ها است و گزارش‌های مربوطه نیز برای برطرف کردن نواقص به شهرداری‌ها اعلام شده‌است.

بهره‌مند ادامه داد: با وجود نشست و نامه‌نگاری‌های متعدد و مکرر تاکنون به غیر از شهرداری‌های عالیشهر و دالکی اقدامی برای رفع نواقص اعلام شده صورت نگرفته‌است.

وی یادآور شد: در این ارتباط بعضی از مجموعه‌ها نیز با حکم دادستانی مهروموم شد که به طور مجدد در یک اقدام غیر قانونی توسط عوامل شهرداری فک پلمب شده‌است.

بهره‌مند اظهار داشت: با همکاری دفتر فنی استانداری از همه شهرداری‌های این استان در اداره کل استاندارد دعوت به عمل آمد که مقرر شد شهرداری‌ها نسبت به معرفی نماینده و آمار تجهیزات خود اقدام کنند تا پس از ثبت آنها در سامانه استانداردسازی نسبت به بازدید، بازرسی و اعلام نواقص زمین‎های بازی آنها اقدام شود.

وی افزود: تجهیزات تفریحی مستقر در زمین بازی کودک پارک بازی و شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و شهرداران، مالکان و بهره‌برداران موظف هستند نسبت به استانداردسازی آنها اقدام کنند تا ایمنی و سلامت مردم بویژه کودکان مورد مخاطره قرار نگیرد.