جهش دوباره کرونا در بوشهر،شناسایی ۷۷ مبتلای جدید+جزئیات
جهش دوباره کرونا در بوشهر،شناسایی ۷۷ مبتلای جدید+جزئیات

ندای استان:دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان از بهبودی قطعی ۳۰۳ بیمار مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: ۷۷ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه یک خرداد‌ماه ۶۶۸ نفر شامل ۲۷۴ مرد و ۳۹۴ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۷۷ مورد مثبت جدید، ۴۲ مورد در بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۳ مورد در تنگستان، ۵ مورد در دیر، ۵ مورد در جم و ۶ مورد در عسلویه شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: ۴۲ بیمار جدید شهرستان بوشهر، ۲۶ آقا در رده سنی ۱۳ تا ۷۹ سال و ۱۵ خانم در رده سنی ۳۲ تا ۶۵ سال و یک کودک ۳ سال و نیمه که از این تعداد، ۳۹ نفر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و ۲ نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی‌شده و تحت مراقبت خانگی هستند و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.
وی بیان کرد: از ۱۶ بیمار جدید شهرستان دشتستان، ۹ آقا، ۵ خانم و دو کودک ۴ و نیم ساله و ۷ و نیم ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و از این تعداد ۱۴ مورد به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک آقا و یک خانم نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، دو آقا و یک خانم هستند که هر سه سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: پنج بیمار جدید شهرستان دیر، ۲ آقای ۳۷ و ۳۵ ساله، دو خانم ۴۰ و ۳۲ ساله و یک کودک ۶ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
وی اظهار داشت: ۵ بیمار جدید شهرستان جم نیز ۳ آقا و ۲ خانم هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: ۶ بیمار جدید شهرستان عسلویه، ۴ آقا و یک خانم هستند که یک خانم و یک آقا ساکن عسلویه و مابقی شاغل در عسلویه هستند و همگی بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان و بیمارستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۶۶۸ نفر) تاکنون ۳۰۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۳۴۲ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۰ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستندو ۱۳ نفر فوت شده‌اند .
وی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری از فردا (جمعه ۲ خرداد) تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.