فاز نخست پارک علم و فناوری خلیج فارس بهره‌برداری شد
فاز نخست پارک علم و فناوری خلیج فارس بهره‌برداری شد

دای استان:برای این فاز، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۵۰ میلیارد ریال آن از کمک‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بوده است.

به گزارش ندای استان،فاز نخست  طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس (ساختمان گلستان)  با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با زیربنای چهار هزار و ۴۶۰ مترمربع افتتاح شد.

برای این فاز، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۵۰ میلیارد ریال آن از کمک‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بوده است.

مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر در این باره گفت: این ساختمان ظرفیت استقرار صد شرکت دانش بنیان دارد و متناسب با فعالیت هریک از این شرکت‌ها بین ۱۰ تا ۴۰ مترمربع فضا در اختیار شان قرار می‌گیرد همچنین در این ساختمان چهار فضای اداری و ۱۰ فضای کارگاهی و تولیدی برای شرکت‌ها پیش‌بینی شده است.

حبیب رستمی افزود: کمبود مکان یکی از مشکلات همیشگی شرکت‌های دانش بنیان بوده است و انتظار داریم با بهره برداری از فضای موجود این مشکل حل شود.

او بیان کرد: فاز دوم طرح جامع عمرانی پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر نیز با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ۴۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن به ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز اعتبار نیاز است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه افتتاح این طرح گفت: پارک علم و فناوری بخش مهمی از اکوسیستم دانش بنیان است.

ستاری افزود: در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان باید به نرم‌افزارها بیشتر توجه کرد تا سخت‌افزار و ایجاد و توسعه ساختمان‌ها.

او همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان ساحلی بوشهر، تاکید کرد: توسعه زیست فناوری دریایی باید در دستور کار استان بوشهر باشد و این استان با ظرفیتی که در حوزه دریا دارد باید بتواند نقش موثری در تامین مواد غذایی کشور ایفا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید نگرش‌ها نسبت به دانش و فعالیت دانش بنیان عوض شود، گفت: در طرح‌های دانش بنیان جوانانی فعالیت دارند که سرمایه‌شان در مغزشان است نه در جیبشان. با ابتکار و نوآوری می‌توان ثروت ایجاد کرد.

ستاری بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که هر کسی حتی از خانه خود بتواند به امکانات پارک علم و فناوری دسترسی داشته باشد.