۲۰ مبتلای جدید به کرونا و یک فوتی در استان/ابتلای نوزادی ۳٫۵ ماهه به کرونا
۲۰ مبتلای جدید به کرونا و یک فوتی در استان/ابتلای نوزادی ۳٫۵ ماهه به کرونا

ندای استان:دکتر کشمیری گفت: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۵۶۳ نفر شامل ۳۲۷ مرد و ۲۳۶ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۲۰ مورد مثبت جدید،۳ مورد در بوشهر، ۸ مورد در دشتستان، ۵ مورد در گناوه، دو مورد در دیلم، یک مورد در دیر و یک مورد در تنگستان شناسایی‌شده‌اند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایی ۴۷ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و خانمی ۲۹ ساله که هر دو بیمار در مراقبت خانگی قرار دارند و نوزادی ۳٫۵ ماهه که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.
وی بیان کرد: از ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، پسربچه‌ای ۲ ساله و دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، آقایی ۳۶ ساله و خانمی ۲۸ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقایانی ۸۷ و ۳۱ ساله و خانمی ۲۳ ساله که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و متأسفانه آقایی ۸۴ نیز فوت کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از پنج بیمار جدید شهرستان گناوه، سه آقا و دو خانم هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دکتر کشمیری اضافه کرد: دو بیمار جدید شهرستان دیلم، آقایی ۴۷ ساله و خانمی ۴۵ ساله هستند که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
وی اظهار داشت: بیمار جدید شهرستان تنگستان آقایی ۳۵ ساله و بیمار جدید شهرستان دیر خانمی ۱۷ ساله هستند که بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۵۶۳ نفر) تاکنون ۲۹۴ نفر از آنان بهبودیافته و ۲۴۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.
دکتر کشمیری افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.