ورود لنج‌ها به بنادر امارات و قطر همچنان ممنوع
ورود لنج‌ها به بنادر امارات و قطر همچنان ممنوع

ندای استان:زارع گفت: دولت‌های امارات و قطر هنوز هیچ گونه دستور عمل جدیدی مبنی بر ورود لنج‌های باری ایرانی در نظر نگرفته‌‌اند.

به گزارش ندای استان،کیمیا زارع کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت خارجه در استان بوشهر بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای امارات متحده عربی و قطر، این کشورها اعلام کردند نمی‌توانند اجازه پهلوگیری به لنج‌های باری را بدهند.

او ادامه داد: دولت‌های امارات و قطر هنوز هیچ گونه دستور عمل جدیدی مبنی بر ورود لنج‌های باری ایرانی در نظر نگرفته‌‌اند.

کارشناس کنسولی نمایندگی وزارت خارجه در استان بوشهر  عنوان کرد: نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در این کشورها، به طور مرتب پیگیر هستند و اگر تغییری در این شرایط به وجود آید و امکان تردد لنج‌ها وجود داشته باشد، به اطلاع دریانوردان بوشهری خواهیم رساند.

زارع در خصوص کشور کویت هم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، به تازگی امکان ورود شناورهای استان به این کشور فراهم شده است.

تجارت دریایی یکی از راه‌های کسب درآمد ساحل نشینان استان بوشهر است و از اواسط اسفند لنج‌های تجاری این استان نتوانسته‌اند به سفر بروند.

پیش از این سید علی موسوی گمارانی رئیس هیات مدیره اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفته بود، توقف ورود لنج‌ها به کشور امارات متحده عربی باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای لنج‌داران و دریانوردان شده و از مسئولان کشور خواسته بود برای حل این مشکل چاره‌ای بیندیشند.