کلاهبرداری با روش رسید جعلی
کلاهبرداری با روش رسید جعلی

ندای استان:رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای با ۲۰ فقره کلاهبرداری به روش رسید جعلی خبر داد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ سهرابی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها توسط فردی ناشناس که با عنوان خریدار کالا در سایت دیوار و یا به صورت حضوری از آنها کلاهبرداری کرده است، شناسایی و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان با توجه به اظهارات شکات گفت: متهم با مراجعه به مغازه و فروشگاه ها و یا اشخاصی که کالائی را در سایت دیوار جهت فروش درج نموده اند اقدام به خرید نموده و جهت پرداخت وجه از طریق موبایل بانک فعالیت بانکی انجام و با نشان دادن رسید پرداخت موفق به فروشندگان کالا را دریافت و در جواب عدم وصول پیامک انتقال وجه،اعلام می دارد به علت اختلال بانکی پیامک ارسال نشده است و با همین ترفند با برداشتن کالا از محل متواری می گردد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: با توجه به اینکه متهم از خود آدرس و نشانی به جای نمی گذاشت، با هدایت و راهنمائی شکات و اقدامات فنی و استعلام از بانک های اطلاعاتی ،نهایتا متهم شناسائی، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ سهرابی گفت: متهم در بازجویی پلیس، پس از اعتراف به بزه ارتکابی، اظهار داشت: پس از خرید کالا به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفن همراه، با برنامه رسید جعلی مشخصات فروشنده را در موبایل تنظیم و تصویر آن را در تلفن خود به فروشندگان ارائه و گاها نیز پیامک می کرده است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است، عنوان داشت: پس از تکمیل تحقیقات با دستور مقام قضائی متهم با قرار وثیقه روانه زندان شد.