ویژگی های شهردار آینده بوشهر/تکذیب دخالت استانداری
ویژگی های شهردار آینده بوشهر/تکذیب دخالت استانداری

ندای استان:دهدار گفت گفت: این شورا برای انتخاب شهردار تاکنون به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی قول نداده‌است و در این زمینه رویکرد سیاسی لحاظ نخواهد شد.

به گزارش ندای استان،ابوذر دهدار روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهردار بوشهر افزود: پاک دستی و شایسته سالاری مهم‌ترین اصل در انتخاب شهردار بوشهر است که بزودی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: هرچند گمانه‌زنی‌هایی در برخی از رسانه‎‌ها پیرامون گزینه‌های شهردار انتخابی شورای شهر بوشهر صورت گرفته اما هیچ یک از آنها صحت ندارد.

دهدار ادامه داد: براساس شرایط جدید برای فردی که قصد کسب سمت شهردار دارد باید با مدرک کارشناسی هفت، کارشناسی ارشد ۶ و دکترا پنج سال سابقه مدیریت میانی در کارنامه خود داشته باشد.

وی گفت: همچنین براساس قانون تعریف صورت گرفته برای مدیریت میانی شامل مدیران کل دستگاه‌ها، فرمانداران و معاونان آنها و شهرداران و معاونان آنها در مراکز استان‌‎ها رده‎های مدیریتی تعریف شده برای کسب سمت شهرداری بوشهر است با این شرایط افراد فاقد این شرایط نمی‌توانند داوطلب کسب سمت شهردار بوشهر باشند.

دهدار ادامه داد: از همین امروز به مدت یک هفته افراد متقاضی برخوردار از شرایط می‎توانند رزومه خود را به دبیرخانه شورا تحویل دهد و نماینده مجلس، شهروند، استاندار و رسانه نیز می‌توانند گزینه شهرداری بوشهر را به شورای شهر پیشنهاد دهند.

وی گفت: بحث معرفی گزینه از سوی استانداری به شورای شهر برای شهردار بوشهر تکذیب می‎شود.

با استعفای سید نورالدین امیری شهردار بوشهر در هفته گذشته، فردین خورشیدیان به عنوان سرپرست شهرداری بوشهر معرفی شد.