زنگ خطر برای جمعیت استان به صدا درآمد
زنگ خطر برای جمعیت استان به صدا درآمد

ندای استان:پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، کاهش ۱۷ درصدی تولد در برابر افزایش بیش از هفت درصدی مرگ و میر را زنگ خطری برای جمعیت بوشهر عنوان کرد.

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پارسال، ۱۶ هزار و ۳۵۵ نوزاد در استان بوشهر به دنیا آمدند که از این تعداد هشت هزار و ۵۴۲ نوزاد پسر و هفت هزار و ۸۱۳ نوزاد دختر بودند.

او افزود: باتوجه به اینکه سال  ۹۷، شاهد تولد ۱۹ هزار و ۶۹۴ نوزاد در استان بودیم، میزان تولد نوزادان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، نسبت جنسی ولادت را در استان  ۱۰۹ اعلام کرد و ادامه داد: این شاخص در سال ۹۷  عدد ۱۱۰ بوده است یعنی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۰ پسر متولد شده است.

پاسالار اشاره‌ای هم به اسامی منتخب نوزادان در سال گذشته داشت و بیان کرد: اسامی محمد، حسین، علی، امیرعلی و علیرضا به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و حلما به ترتیب پنج نام منتخب نوزادان دختر استان بوده است.

او، در ادامه آمار وفات استان در سال ۹۸ را چهار هزار و ۴۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۵۴۱ نفر مرد و هزار و ۹۱۹ نفر زن بوده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن  که فوت چهار هزار و ۱۶۲ نفر ثبت شد، حدود ۷.۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در سال ۹۸ طی فصل‌های بهار، تابستان و پاییز شاهد رشد افزایشی مرگ و میر در استان بودیم که این روند در زمستان کاهش ۲.۶ درصدی داشته است.