علت استعفای رئیس بیمارستان خوموج و افزایش بیماران کرونایی در استان
علت استعفای رئیس بیمارستان خوموج و افزایش بیماران کرونایی در استان

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از علت‌های افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان در روزهای گذشته شناسایی خوشه‌های محلی است.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری با اشاره به روند افزایشی بیماری در استان بوشهر افزود: دورهمی‌ها، رفت و آمدهای خانوادگی و رعایت نکردن نکات بهداشتی منجر به تشکیل خوشه‌های محلی بیماری کرونا می‌شود.

وی بیان کرد: مردم در کنار توجه به رعایت فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در بازار و مکان‌هایی که تجمع وجود دارد باید از دورهمی‌های خانوادگی نیز بپرهیزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه استان‌های همجوار بوشهر با افزایش روند بیماری روبرو هستند و مردم با این استان نیز مراوده دارند درصورت بی توجهی به موارد بهداشتی با افزایش روند بیماری کرونا روبرو خواهیم بود.

وی اظهارکرد: بی توجهی به موارد بهداشتی منجر به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و این امر باعث افزایش مرگ و میر می‌شود پس مردم به نکته‌های بهداشتی در این خصوص توجه کنند چرا که هنوز هیچ عادی سازی در خصوص این بیماری صورت نگرفته است.

کشمیری گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.

علت استعفای رئیس بیمارستان خورموج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع خودداری کنند.

وی در خصوص استعفای رئیس بیمارستان زینبیه خورموج مرکز شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر افزود: رئیس بیمارستان بنا به دلایلی استعفا داده و دانشگاه نیز در این خصوص متقاعد شده است.

 

منبع:ایرنا