نماز جمعه در چه شهرهایی اقامه می شود؟
نماز جمعه در چه شهرهایی اقامه می شود؟

ندای استان:ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد که در برخی از شهر‌های کشور که شرایط اجتماعی و بهداشتی برگزاری در آن‌ها فراهم است از فردا نماز جمعه برگزار شود که نام پنج شهر استان هم در این فهرست است.

به گزارش ندای استان،مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر دراین‌باره به خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: ستاد ملی مدیریت کرونا به ریاست رئیس‌جمهور در این هفته مصوب کرد که نماز جمعه در ۱۵۷ شهر کشور برگزار شود که نام شهر‌های پنج شهرستان تنگستان، دشتی، دیر، کنگان و عسلویه از استان بوشهر هم در میان آن‌ها دیده می‌شد؛ اما در اصلاحیه‌ای که دیشب به دست ما رسید سه شهرستان استان حذف و نماز جمعه این هفته تنها در دو شهرستان استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام یعقوب بهمنیاری با اشاره به خط خوردن نام شهرستان‌های تنگستان، عسلویه و کنگان افزود: شهرستان‌های دشتی و دیر در فهرست نهایی این هفته قرار دارد و فردا نماز جمعه در پنج شهر خورموج، کاکی، دیر، بردخون و آبدان برگزار می‌شود.
به‌گفته او، این فهرست برای شهر‌های سفید هر ۱۴ روز و برای شهر‌های زرد هر پنج روز یک‌بار در ستاد ملی مدیریت کرونا بازنگری می‌شود که ممکن است شمار شهر‌ها برای مجوز برپایی نماز جمعه کمتر و یا بیشتر شود و استان‌ها اختیاری در این زمینه ندارند.
حجت‌الاسلام بهمنیاری با اشاره به این‌که برپایی نماز جمعه در این شهر‌ها باید با رعایت نکات بهداشتی باشد، اضافه کرد: بر پایه دستورالعملی که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر کرده، نمازگزاران باید با ماسک به مصلا‌ها بیایند و فاصله یک متری را حتی در برپایی نماز رعایت کنند که بر پایه فتوای رهبر انقلاب این فاصله از نظر شرعی نیز مشکلی برای صحت نماز ایجاد نمی‌کند.
او تأکید کرد که به ائمه جمعه گفته شده که خطبه‌ها را کوتاه بخوانند و از مسئولان برگزاری نماز جمعه هم خواسته شده که از ورود افراد دارای علائم بیماری جلوگیری و مهر، تسبیح، سجاده، چادر نماز و کتاب‌های مذهبی که استفاده عمومی دارد را جمع‌آوری کنند و هر نمازگزار باید این وسایل را با خود به‌همراه ببرد.
حجت‌الاسلام بهمنیاری از نمازگزاران خواست برای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا تمام نکات بهداشت شخصی و عمومی را در مصلا‌ها رعایت کنند.