خلف وعده نفتی‎ها برای احداث پایگاه امداد هوایی جنوب استان
خلف وعده نفتی‎ها برای احداث پایگاه امداد هوایی جنوب استان

ندای استان:حاجیانی درخصوص پروژه های در دست اجرا گفت: در هفته هلال احمر ۲ خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر درباره ناتمام ماندن پروژه پایگاه امداد هوایی جنوب استان گفت: در دولت سابق محلی برای نشست و برخاست بالگرد امدادی در شهرستان دیر جانمایی شد، اما وزارت نفت مصوبه دولت برای کمک به احداث آن را اجرا نکرد.

به گزارش خلیج فارس؛ غلامرضا حاجیانی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ ادامه داد: هلال احمر اقداماتی مثل دیوارکشی را انجام داده، اما در دولت سابق و پس از آن وزارت نفت در این خصوص اقدامی نکرده است.

پروژه های پیش روی هلال احمر استان

حاجیانی درخصوص پروژه های در دست اجرا گفت: در هفته هلال احمر ۲ خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ۱۰۹ خانه هلال و خانه داوطلب در استان بوشهر فعال می باشد.

وی افزود: برای هفته دولت در شهریورماه نیز بهره برداری از پایگاه امداد جاده ای حسین زائری شهرستان دشتی و سوله امداد و نجات شهرستان جم خواهیم داشت.

حاجیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان بوشهر ۱۸ پایگاه امداد و نجات شامل ۹ پایگاه جاده‌ای، پنج پایگاه ساحلی و دریایی، یک پایگاه‌ کوهستانی، یک پایگاه هوایی، سگ‌های نجات(آنسَت) زنده یاب و جست‌ و جوگر و مراکز واکنش سریع فعال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر هزار امدادگر آموزش دیده در این استان فعال هستند که ۴۰۰ نفر آنها در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر هستند که برای آنها ۲۰ دوره آموزشی و ۱۶۰ مانور زلزله، آواربرداری و آتش سوزی برگزار شده است.

فعالیت های مردمی هلال احمر در ایام کرونا

حاجیانی در بخش دیگری از این نشست خبری عنوان کرد:در ایام کرونایی ۴۰ روز عملیات غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهر‌های استان انجام شد و نزدیک به یک میلیون نفر غربالگری شدند.

به گفته وی، ۴۸ فرد علامت دار در مبادی ورودی استان از طریق تب سنجی به بیمارستان ها منتقل شدند.

حاجیانی از اجرای طرح همای رحمت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان ۹۰۰ بسته غذایی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان بوشهری به ارزش هر بسته بین ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

او افزود: ۳ هزار نفر بیمار خاص در استان بوشهر وجود دارد که ۳۰ هزار ماسک و ۳ هزار ژل ضدعفونی میان آنان توزیع می‌شود.