خسارت ۸۰ میلیارد تومانی به جامعه گردشگری استان
خسارت ۸۰ میلیارد تومانی به جامعه گردشگری استان

ندای استان:ارسطو زاده گفت:خسارت‌ها و آسیب‌های به جامعه گردشگری و صنایع دستی وارد شده که برای جبران این خسارت‌ها برنامه‌های مهمی از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده است.

به گزارش ندای استان،محمدحسین ارسطوزاده با تاکید بر توجه به سفرهای هوشمند اظهار داشت: در سفرها تصمیمات این است که سفرهای هوشمند از مبداء تا مقصد تعریف و برنامه‌ریزی شود.

وی، با بیان اینکه جامعه گردشگری به سبب بیماری و ویروس کرونا دچار آسیب‌هایی شده است افزود: رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی امر مهم در مقابه با ویروس کرونا است که در همه سطوح باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در صورت نیاز به سفرهای ضروری،  باید از مبدا  تا مقصد  سفر هوشمند  تعریف و برنامه‌ریزی شود تا شاهد بروز انتشار ویروس کرونا نباشیم.

وی با تاکید بر شکستن زنجیره انتقال کرونا  بیان کرد:  واحدهای اقامتی استان بوشهر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا پذیرای مسافران هستند.

ارسطوزاده حمایت از خسارت دیدگان در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: خسارت‌ها و آسیب‌های  به جامعه گردشگری و صنایع دستی وارد شده که برای جبران این خسارت‌ها برنامه‌های مهمی از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهربا اشاره به خسارت وارد شده به جامعه  گردشگری گفت: به سبب ویروس کرونا تاکنون بر اساس ارزیابی انجام شده ۸۰ میلیارد تومان  به جامعه گردشگری استان بوشهرخسارت وارد  شده است.

وی، استمهال پرداخت اقساط  وام‌های پرداختی، توجه به بیمه تأمین اجتماعی و  پرداخت بیمه بیکاری، معافیت مالیاتی به پروژه‌های گردشگری و پرداخت وام کم‌بهره به حوزه گردشگری و فعالان صنایع‌دستی ازجمله راهکارهای جبران خسارت کروناویروس به تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی است.

 

منبع:تسنیم