ندای استان:پاسالار گفت:از خرداد پارسال همه خدمات دستگاههای اجرایی و بانکهای کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام میشود
به گزارش ندای استان، اسکندر پاسالار بیان کرد: از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی تا کنون ۷۲۷ هزارو ۵۹۲ درخواست ثبت شده که از این شمار نزدیکبه ۷۲ هزار درخواست در سال گذشته اخذ شده است.
وی از پوشش ۹۳.۸۷ درصدی کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و افزود: استان بوشهر تا پایان فروردین امسال رتبه دوم کشور را در نام نویسی و صدور کارت هوشمند ملی به دست آورده است.
مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه ۷۷۵ هزار و ۱۲۹ نفر در استان بوشهر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند، اضافه کرد: تا کنون برای ۶۱۱ هزار و ۳۶۳ نفر در استان کارت صادر شده و حدود ۱۱۵ هزار نفر در صف صدور کارت هستند. البته هزار و ۳۶۵ فقره کارت در ادارات مانده که افراد برای دریافت کارت خود به محلهای نام نویسی مراجعه نکردهاند و اگر به موقع کارت خود را دریافت نکنند، ممکن است سریال کارت آنان باطل و غیرفعال شود.
وی با تاکید بر اینکه ۴۷ هزار و ۵۳۷ نفر در استان برای نام نویسی و دریافت کارت هوشمند ملی هنوز هیچ اقدامی نکرده اند، ادامه داد: کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که لازمه خدمات الکترونیکی است و با احراز هویت الکترونیک در دستگاههای اجرایی، مؤسسات مالی و اقتصادی مانند بانکها توزیع عادلانه فرصتها و کاهش بسیاری از هزینههای دولت و مردم را شاهد خواهیم بود.
پاسالار با بیان اینکه از خرداد پارسال همه خدمات دستگاههای اجرایی و بانکهای کشور تنها با ارائه کارت هوشمند ملی انجام میشود، گفت: افرادی که تا کنون اقدامی نکردهاند هر چه سریعتر درخواست کارت هوشمند کنند تا در زمان مراجعه به دستگاههای دولتی با مشکل و وقفه مواجه نشوند.
وی درباره تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: با مشکلاتی در زمینه تامین بدنه کارت هوشمند مواجه هستیم که به تازگی رئیس جمهور خواستار حل مشکل کارت ملی هوشمند برای شهروندان شدند و امیدواریم هرچه زودتر مشکل تامین بدنه کارت ملی هوشمند برای تمامی شهروندان بدون کارت حل شود.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: متقاضیانی که برای دریافت کارت اقدام کرده، اما هنوز کارتشان صادر نشده نگران نباشند، چون در هماهنگیهای سازمان ثبت احوال کشور با دستگاههای خدمات دهنده از جمله بانکها، مقرر شده رسید کارت هوشمند ملی که حاوی اطلاعات هویتی فرد و همچنین شماره پیگیری ثبت نام است و استعلامهای هویتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بر این اساس گرفته میشود، ملاک ارائه خدمات قرار گیرد و تا زمان دریافت کارت، جایگزین شود؛ بنابراین افرادی که هنوز کارت به دستشان نرسیده است با رسید مهر شده ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و پست برای انجام امور اداری خود مشکلی نخواهند داشت.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر درباره افرادی که رسید کارت هوشمند خود را گم کردهاند هم گفت: متقاضیانی که رسید کارت خود را گم کردهاند میتوانند به ادارات ثبت احوال یا همان دفتری که ثبت نام اولیه آنها انجام شده مراجعه و رسید مجدد دریافت کنند.