خسارت ۹/۵ میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر استان
خسارت ۹/۵ میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر استان

ندای استان:کرمپور گفت:شیوع بیماری کرونا تا پایان فروردین ماه سال جاری خسارت هایی را به بخش حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر وارد کرده که به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۶۳۱ نفر را درگیر کرده است.

به گزارش ندای استان، فاطمه کرمپور در این ارتباط گفت: در مجموع ۹۴ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال به حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر در شیوع بیماری کرونا تا پایان فروردین ماه سال جاری خسارت وارد شده که به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۶۳۱ نفر را درگیر کرده است.

وی بیان کرد: ۱۷ میلیارد و یکصد و دو میلیون ریال در بخش فرهنگی، ۷۵ میلیارد و هفتاد و پنج میلیون ریال در حوزه هنری و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال استان خسارت وارد شد.

کرمپور اظهار داشت: از مجموع این رقم ۱۵۵۳ نفر در بخش فرهنگی، ۹۸۹ نفر در هنری و ۸۹ نفر را در حوزه رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال شامل می شود.

وی ادامه داد: مجتمع ها و پردیس های هنری و سینمایی، استودیوی سینمایی، خانه مد و لباس، استودیوهای ضبط صدا، سالن های سینما و تئاتر، تماشاخانه ها، فروشگاه ها، بازارچه ها و حراجی های هنری، آموزشگاه های آزاد هنری و سینمایی، هنرستان ها، نگارخانه ها، کافه گالری ها، موسسات توزیع و پخش فیلم و موسسات تولید فیلم سازی کسب و کارهای خسارت وارده شده در بخش هنری هستند.

کرمپور با اشاره به اینکه خبرگزاری و پایگاه های خبری و موسسات مطبوعاتی و رسانه ای بخش های صدمه دیده شده حوزه رسانه و تولید محتوای دیجیتال هستند، افزود: در قسمت فرهنگی نیز کتابفروشی ها، کانون آگهی و تبلیغات، موسسه و مجتمع فرهنگی، موسسه قرآن و عترت، مراکز انتشاراتی، مراکز خدمات چاپی، فروشگاه خدمات و محصولات، فرهنگی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی، کافه کتاب و کافه زیارتی خسارت دیده اند.

وی بیان داشت: حمایت از تمامی حوزه های فرهنگ و هنر یکی از رسالت ها و اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است تا با این اقدام موجبات ایجاد نشاط اجتماعی را در جامعه رواج داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در پی شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی و هنری توسط موسسات، انجمن ها و سمن های فرهنگی و هنری با همکاری اداره کل در این راستا برگزار شده است.

وی اذعان داشت: فرهنگ و هنر از حوزه های تاثیرگذار در جامعه است که تعطیلی و نیمه کار شده آن خسارت های جبران ناپذیری را به بدنه کشور وارد می کند.

کرمپور افزود: پس از جمع بندی نهایی نامه ی برآورد جامع خسارات حوزه فرهنگ و هنر کشور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاون اول و معاون اقتصادی رئیس جمهور جهت مطرح شدن در جلسه کمیته اقتصادی ستاد ملی کرونا ارسال شد که امید است به زودی خبرهای خوشی در این ارتباط منتشر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در پایان ضمن اظهارامیدواری کرد که با ریشه کن شدن ویروس کرونا با رعایت نکات بهداشتی، شاهد شرایط عادی و رونق تمامی کسب و کارها بویژه حوزه فرهنگ و هنر در سراسر کشور باشیم.