بهره برداری از ۷۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در دهه فجر
بهره برداری از ۷۰۰ طرح بهداشتی و درمانی در دهه فجر

ندای استان:معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۰۰ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۹۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ندای استان، علیرضا رئیسی در نشست مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس بهداشت کشور در بوشهر با بیان اینکه کشور ما ایران در مراقبت‌های بهداشتی اولیه نسبت به دیگر کشورها ۵ سال جلوتر است افزود: در حالی که تا قبل از سال  ۹۰ تنها ۶ درصد از مادران باردار کشور بالای ۳۵ سال سن داشتند این آمار هم اکنون به ۱۹ درصد رسیده است.

وی، توجه به سالمندان و زوج های نابارور با ارائه خدمات بیمه ای، افزایش امید به زندگی و افزایش طول عمر سالمندان از ۵۰ به ۸۰ سال، فرهنگ سازی و آموزش زوج‌ها به منظور فرزندآوری بیشتر و مجهز شدن ۴۰۰ بیمارستان کشور به اتاق عمل را از دیگر شاخص‌های افزایش مراقبت‌های بهداشتی در کشور عنوان کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به بهبود شاخص‌های مرگ و میر در کشور گفت:  در حالی که این شاخص تا قبل انقلاب ۲۷۴ فوتی در هر ۱۰۰هزار تولد بود این عدد اکنون به ۲۰ فوتی رسیده است.

وی ادامه داد: همچینن آمار مرگ و میر در سن کمتر از ۵ سال تا قبل انقلاب ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بود که حالا به کمتر از ۱۵نفر رسیده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزارو ۲۰۰ خانه بهداشت و ۲۷ هزار مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت در کشور افزود: الان در شرایطی هستیم که یک روستای هزار نفری را نمی توان یافت که مرکز بهداشت نداشته باشد.

وی  همچنین گفت: در دهه فجر امسال ۷۰۰ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۹۶۰ میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان در کشور خبر داد و گفت: این طرح از پایه ششم شروع می شود و هر مدرسه تحت پوشش یک مرکز درمانی قرار می‌گیرد و طی  یکسال دانش‌آموزان آن مدرسه عاری از پوسیدگی دندان می‌شوند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما