وزارت ورزش و بلاتکلیفی ۴ فدراسیون
وزارت ورزش و بلاتکلیفی ۴ فدراسیون

ندای استان:تکلیف روسای بازنشسته چهار فدراسیون ورزشی هنوز مشخص نیست، در حالیکه فردا قانون منع بکارگیری بازنشستگان اجرایی می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فردا مهلت ۶۰ روزه دولت برای مدیران بازنشسته به پایان می‌رسد. بعد از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در دستگاه‌های دولتی و اجرایی، وزارت ورزش اقدام به تغییر روسای فدراسیون‌های بازنشسته کرد و طی آن مدیریت چهار فدراسیون ۲۴ مهر به سرپرست داده شد. مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی و حجت اله دهخدایی رئیس فدراسیون چوگان روسای بازنشسته‌ای بودند که وزارت ورزش به ترتیب حسن سلگی، احمد گواری و یاشار بی غم را به جای آن‌ها و به عنوان سرپرست فدراسیون‌های شان منصوب کرد. البته به جای مرحوم بهرام شفیع رییس بازنشسته فدراسیون هاکی هم حسن اباذری سرپرست شد.
در ادامه هم مدیریت محمدعلی صبور در فدراسیون ورزش‌های سه گانه با انتصاب احمد نامنی به عنوان سرپرست این فدراسیون به پایان رسید و با استعفای محمد درخشان در مجمع فوق العاده فدراسیون جودو، محمدرضا عمادی سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. مدیریت علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال هم با انتخاب رمضانعلی دولو به عنوان سرپرست خاتمه یافت.
دیروز هم سرانجام بعد از حواشی فراوان فدراسیون فوتبال، تکلیف مهدی تاج رییس بازنشسته فدراسیون فوتبال مشخص شد. بعد از جلسه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان همراه با سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک ایران، براساس ماده ۶۰ قانون خدمات کشوری، تاج در فدراسیون فوتبال ماندنی شد.
اما با اینکه مسئولان وزارت ورزش، در ابتدای ابلاغ این قانون بار‌ها تاکید داشتند که تمامی روسای بازنشسته قبل از ۲۴ آبان جای خود را به سرپرستان می‌دهند، اما از بین ۱۲ فدراسیونی که رییس بازنشسته دارد، این اتفاق در مورد چهار فدراسیون هنوز عملی نشده است.
احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال، محمدصادق فرجی رییس فدراسیون کاراته، محمود رشیدی در فدراسیون ورزش‌های رزمی، و علی مجدآرا در فدراسیون ورزش‌های همگانی روسای بازنشسته‌ای هستند که هنوز تکلیف شان مشخص نیست. آن‌ها استعفا نداده اند و سرپرستی هم تا این لحظه برای فدراسیون هایشان انتخاب نشده است.
از طرفی برخی مدیران و معاونان وزارت ورزش هم شامل قانون بازنشستگان می‌شوند که در روز‌های اخیر نفرات جدید جایگزین شدند، اما فریبا محمدیان معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش، وضعیت نامشخصی دارد و در صورت خداحافظی جانشینی برای او تعیین نشده است.
از سرپرستان فدراسیون‌های ورزشی خواسته شده است تا برای رعایت بیشتر عدالت در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها نام نویسی نکنند و این افراد در بازه زمانی ۲ تا سه ماهه فرصت دارند تا شرایط را برگزاری انتخابات در فدراسیون هایشان ایجاد کنند، هم اکنون نام نویسی نامزد‌ها در برخی از این فدراسیون‌ها آغاز شده است.
با اجرایی شدن این حکم از فردا، باید منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان در خصوص مدیران بازنشسته‌ای که سرکار هستند، ماند.