خبر استان:بمناسبت روز ملی خلیج فارس دومین جشنواره مجسمه های شنی با عنوان خلیج همیشه فارس روز شنبه در ساحل بندر دیلم برگزارشد.

به گزارش خبر استان، این برنامه به همت انجمن هنرهای تجسمی دیلم و با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد که ۳۵ نفر با هم رقابت کردند.
رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی دیلم به ایرنا گفت: روز ملی خلیج فارس، پاسداشت هویت تاریخی و شناخت ابعاد مختلف خلیج فارس و تکریم نماد آزادی و استقلال است.
عبدالصمد دشتی افزود: هویت خلیج‌فارس را تنها می توان با ابزار فرهنگ و هنر حفظ کرد و از همین رو باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این عرصه انجام شود.
وی گفت: اولین جشنواره ملی وبلاگ نویسی، دومین جشنواره مجسمه های شنی، آئین کتابت خوشنویسی و تجلیل از فعالان حوزه خلیج فارس در این شهرستان از مهمترین برنامه های این اداره بمناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بود.
دشتی بیان کرد: با وجود اینکه این شهرستان در همسایگی خلیج فارس قرار دارد اما در سالهای اخیر بمناسبت روز ملی خلیج فارس تلاش فرهنگی خاصی صورت نگرفته که از این رو تدبیر لازم برای راه اندازی دبیرخانه بزرگداشت روز ملی خلیج فارس باید در اولویت برنامه های فرهنگی هرسال شهرستان باشد و همه مسئولان و مردم در این زمینه تلاش کنند.
در بخش رقابتی این جشنواره در رده بزرگسالان، زینب ریگستانی، روح الله خوامی و مهدی بشیری بترتیب اول تا سوم و در رده کودکان علیرضا منفرد و مهدی خدامی حایز رتبه اول و دوم شدند.
در بخش پایانی برنامه نیز از شهردار و فرماندهی دریابانی دیلم، یک نفر بازرگان و صیاد بپاس فعالیت و خدمات آنان در حوزه خلیج فارس تجلیل شد.
دبیر اجرایی این جشنواره را زهره محنایی و مدیریت اجرایی آن را مرضیه رشیدی بر عهده داشتند./ایرنا

Visited 1 times, 1 visit(s) today