کاهش ۱۳ درصد صید میگو در بوشهر
کاهش ۱۳ درصد صید میگو در بوشهر
ندای استان:مدیرکل شیلات استان بوشهر از صید هزار و ۳۶۲ تُن میگو در آب‌های خلیج‌فارس در فصل صید میگو خبر داد و گفت: این میزان نسبت‌به صید پارسال کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش ندای استان،عقیل امینی با اشاره به این‌که امسال صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر از ۱۶ مرداد آغاز شد و تا ۲۵ شهریور ادامه داشت، افزود: در فصل صید میگو افزون‌بر ۷۹۹ قایق صیادی و ۴۹۱ لنج صیادی مجوز صید گرفتند که در مجموع از شناور‌های مجوزدار و بدون مجوز هزار و ۳۶۲ تُن میگو برداشت شد که نسبت به سال قبل کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

وی یکی از فعالیت‌های شیلات که با مشارکت یگان حفاظت آبزیان انجام می‌شود را حفظ و بهسازی ذخائر و برخورد با صیادان متخلف عنوان و اضافه کرد: در زمینه جلوگیری از صید ترال خارج از فصل و صید محاصره‌ای مجموعه دستگاه قضا و انتظامی و امنیتی برای رضایت صیادان قانونمند در برخورد با صیادان متخلف پای کار آمدند و در شش ماه نخست امسال ۱۳ موتورلنج صیادی مختلف و بالغ بر ۲۳ فروند قایق صیادی بدون مجوز که اقدام به صید ترال و محاصره‌ای می‌کردند، توقیف شدند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: امنیت و اشتغال صیادان و حفظ ذخائر میگو و ماهی یکی از موارد مهم است که در این دوسال اخیر سازمان شیلات ایران اقدامات خوبی در راستای انجام داده به‌گونه‌ای که از دهه ۸۰ در ۵ نقطه از سواحل استان جانمایی برای ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی انجام شده، اما پس از آن کار متوقف شد، اما در سال جاری اجرای آن دوباره در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده شماری از این زیستگاه‌ها ساخته شده که به‌زودی در جنوب استان و در شهرستان کنگان در دریا مستقر خواهد شد.

امینی بیان کرد: اداره کل شیلات استان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه نفت در جنوب استان با دو شرکت برای بازسازی ذخائر زیستگاه‌های مصنوعی همکاری دارد تا لارو و ماهی‌های بومی منطقه از سوی این شرکت‌ها تهیه و در دریا رهاسازی تا به حفظ بهسازی ذخائر کمک شود.

وی گفت: امیدوار هستیم همان‌طور که امسال در استان هرمزگان رهاسازی میگو انجام شد، در استان بوشهر هم از این ظرفیت استفاده شده و لارو میگو تولید و در دریا رهاسازی شود.

Visited 2 times, 2 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما