۶ استان برتر در حوزه تجارت خارجی/بوشهر رتبه اول صادرات
۶ استان برتر در حوزه تجارت خارجی/بوشهر رتبه اول صادرات
ندای استان:بر اساس اعلام گمرک ایران، در ۵ ماه امسال، ۶ استان هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه و آذربایجان غربی به ترتیب بیشترین سهم از آمار تجارت خارجی کشور را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ندای استان،در بین ۳۱ استان، بیشترین میزان مبادلات تجاری به لحاظ ارزش، در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ متعلق به استان هرمزگان با رقمی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.
همچنین تهران با ۷ میلیون و ۳۸ میلیون دلار، خوزستان با ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار، بوشهر با ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، کرمانشاه با ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون دلار، و آذربایجان غربی با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. میزان تجارت سایر استان‌ها هم در مجموع ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.

بیشترین سهم از کل ارزش صادرات هم به ترتیب به بوشهر با ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار، هرمزگان با ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، خوزستان با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، کرمانشاه با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، آذربایجان غربی با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و آذربایجان شرقی با ۷۶۱ میلیون دلار تعلق داشته است و سهم سایر استان‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین هرمزگان با ۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار، تهران با ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، خوزستان با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، کرمان با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار، بوشهر با یک میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار، و مازندران با ۸۱۲ میلیون دلار بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص دادند و واردات سایر استان‌ها ۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون لار بوده است.

Visited 10 times, 1 visit(s) today