تاریخ‌سازی مهدی طارمی با عبور از کریم باقری
تاریخ‌سازی مهدی طارمی با عبور از کریم باقری
ندای استان:مهدی طارمی با گلزنی مقابل قرقیزستان تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۵۱ رساند و با عبور از‌ کریم باقری به رده سوم بهترین گلزنان تیم ملی رسید.

به گزارش ندای استان،تیم ملی ایران با تک گل مهدی طارمی که روی ریباند شوت امید نورافکن به دست آمد، قرقیزستان را شکست داد. این گل علاوه بر سه امتیاز اولین بازی مرحله مقدماتی، دستاوردی بزرگتر را هم برای ستاره تیم ملی و کاپیتان تیم امیر قلعه‌نویی داشت و او را بالاتر از کریم باقری، به تنهایی در جایگاه سومین گلزن برتر ملی فوتبال ایران قرار داد.

طارمی حالا ۲ گل تا سردار آزمون و ۵۸ گل تا علی دایی فاصله دارد و اگر روال چند فصل اخیر خود را ادامه دهد، باید تا یک دهه آینده کار خود را ادامه دهد تا به رکورد گلزنی علی دایی برسد؛ هدفی که باتوجه به وضعیت سنی مهدی طارمی تا حد زیادی غیرممکن خواهد بود، البته طارمی همان‌طور که پیش از این گفته، سردار آزمون را تنها رقیب خود در جدول گلزنان می‌بیند.

طارمی و آزمون اگرچه امکان رسیدن به رکورد علی دایی را نخواهند داشت، اما احتمالا در فیفادی بعدی، مجموع گل‌های خود را به رکورد ۱۰۹ گل مهدی علی دایی خواهند رساند. آنها تا کنون روی هم ۱۰۴ گل به ثمر رساندند و این در حالی است که در مجموع بیست بازی ملی بیشتر از علی دایی انجام داده‌اند و همین موضوع اهمیت رکورد دایی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

بهترین آمار گلزنی طارمی و آزمون در سال ۲۰۲۳ بود که مهدی ۱۲ و سردار ۸ گل به ثمر رساندند و در مجموع ۲۰ بار موفق به گلزنی شدند. امسال هم طارمی ۸ گل زده و آزمون ۴ گل به ثمر رسانده تا هر دو امکان شکستن رکورد شخصی خود را داشته باشند.

Description: Lavc58.54.100

با این حال رقابت اصلی این جدول بین مهدی طارمی و سردار آزمون خواهد بود. چند ماه پیش و زمانی که آزمون گل ۵۰ ملی را به ثمر رساند، با شش گل از طارمی پیش بود اما حالا اختلاف آنها به دو گل رسیده و ستاره تیم اینتر فرصت خوبی دارد تا با انگیزه حاصل از بازوبند کاپیتانی، از رکورد سردار بگذرد.

Visited 6 times, 2 visit(s) today