ضعیف ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را داریم/ در برق شیراز علیه استان شیطنت کردند
ضعیف ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را داریم/ در برق شیراز علیه استان شیطنت کردند
ندای استان:پورکبگانی گفت: در مدت کوتاه از شروع نمایندگی مجلس، توانستم 2 سوئیت در تهران برای بیمارانی که جهت درمان مراجعه می کنند از سازمان اوقاف بگیرم که در اختیار اوقاف بوشهر باشد و دغدغه اسکان بیماران مرتفع گردیده است.

به گزارش ندای استان، جعفر پورکبگانی با حضور در نشست شورای اسلامی استان بوشهر، پس از شنیدن دیدگاههای اعضا، به بیان برخی دیدگاهها و اقداماتش از زمان شروع بکار در مجلس دوازدهم پرداخت.

اگر پرشکیان آن سخنان خلاف واقع را نگفته بود، حداقل ۳ وزیرش می افتاد

پورکبگانی با بیان اینکه طبق دستور حضرت آقا، بنای من کمک به دولت است، گفت: اما کمک به دولت به معنای این نیست که به همه ۱۹ وزیر رای داد، بلکه عقل من می گفت که برخی وزرا توانایی لازم را ندارند و رای ندادم.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس افزود: قطعا اگر رییس جمهور در دفاع آخر، آن سخنان خلاف واقع را نمی گفت که تصور شود همه ۱۹ وزیر پیشنهادی مورد تایید رهبری هستند، حداقل ۳ وزیر می افتادند.

وی افزود: امیدوارم دولت موفق باشد، ولی دو، سه وزیر مشکل ساز خواهند بود، چون مطالب دیگری با پوست و گوشت شان عجیبن شده است.

عملکرد فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس صفر است

پورکبگانی با اشاره به عضویتش در فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: البته عملکرد این کمیسیون در اختیار دارد تاکنون صفر بوده، درحالی که انتظار می رود به عنوان اکثریت مجلس میدان دار باشد، عده ای بازیگر معامله گر صحنه گردان شدند. نتیجه اش هم این بود کمیسیون انرژی اعلام کرد وزیر نفت ۲۰ درصد برنامه هایش با اهداف بالادستی همخوانی دارد و رای نمی دهند، ولی یک دفعه شاهد چرخش بودیم و چند روز بعد این میزان به ۶۰ درصد افزایش یافت. آیا این حرکت ها انقلابی بودن است؟

مدیریت آموزش و پرورش نباید بازنشسته باشد

وی با بیان اینکه خصوصی با برخی وزرای پیشنهادی نشست داشته ام، ادامه داد: درباره وزیر نفت، به ایشان گفتم اگر شیخ موسی احمدی (رییس کمیسیون انرژی) نگفته بود با شما دیدار نمی کردم. با خانم صادق وزیر راه و شهرسازی هم دیدار دو نفره داشتم و از محل مسئولیت اجتماعی بنادر، اعتبار دو پلاژ گرفته ام. در دیدار با وزیر آموزش و پرورش نیز گفتم هم رای می دهم، هم در مجلس کمک می کنم، ولی نباید بازنشسته ای که ناتوان است را در مدیریت استان بگذارید.

ارتباط نمایندگان استان خوب است

پورکبگانی با بیان اینکه در مدت کوتاه حضورش در مجلس توانسته ارتباطات گسترده ای با سایر نمایندگان برقرار کند، گفت: از این پس برای پیگیری مطالبات استان، نامه چند ده نماینده به وزارت می رود، نه فقط نامه یک نماینده یا ۴ نماینده استان.

وی روابط میان نمایندگان استان را خوب دانست و گفت: نمی گویم رابطه ۴ نماینده استان عالیست، ولی خوب و نسبت به دوره های قبل بهتر می باشد. مثلا در بحث انتخاب رییس مجمع، همان روز اول توافق کردیم براساس تجربه و سابقه نمایندگی، شیخ موسی احمدی را رییس مجمع کنیم. سال بعد نماینده دشتستان است، برای بعد هم باید من و آقای زارعی با هم کشتی بگیریم! (با خنده)

ضعیف ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را داریم

پورکبگانی درخصوص اظهارات نماینده گناوه در شورای اسلامی استان پیرامون مشکلات بهداشت و درمان گفت: مشکل تنها محدود به گناوه و دیلم یا برازجان نیست، در بوشهر که مرکز استان هست هم مشکل داریم و باید بگویم یکی از ضعیف ترین دانشگاههای علوم پزشکی کشور را داریم. البته در مدت کوتاه نمایندگی، بازدیدها و پیگیری هایی شده، ولی نیاز به کارهای عمیق تر می باشد.

وی افزود: در مدت کوتاه از شروع نمایندگی مجلس، توانستم ۲ سوئیت در تهران برای بیمارانی که جهت درمان مراجعه می کنند از سازمان اوقاف بگیرم که در اختیار اوقاف بوشهر باشد و دغدغه اسکان بیماران مرتفع گردیده است.

دعوای افزایش ۲ نماینده برای استان داریم

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم یکی از پیگیری هایش در جریان حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون های مجلس را درخصوص افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس دانست و گفت: مومنی وزیر کشور پذیرفته لایحه افزایش تعداد نمایندگان را از سوی دولت ارائه کند. من دعوای افزایش دو نماینده برای استان دارم که امیدوارم یک نماینده برای دو شهرستان شمالی استان محقق شود تا وعده ای که در ایام انتخابات وعده دادم به نتیجه برسد. در این خصوص با جوکار، رییس کمیسیون شوراهای مجلس ارتباط حسنه ای داریم و امیدوارم تا ۶ ماه آینده لایحه دولت برای افزایش نمایندگان برسد.

پورکبگانی افزود: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده بوده که با تصمیم وی برای پروژه های عمرانی توزیع شود. من ۱۲٫۵ میلیارد تومان را به دیلم، ۱۰٫۵ میلیارد تومان را به گناوه و ۷ میلیارد تومان را هم به مرکز استان اختصاص دادم که تا حدودی عدالت رعایت شود، درحالی که اگر بنا بود براساس سرانه جمعیتی اقدام می کردیم، باید نصف این اعتبار برای شهرستان بوشهر و مابقی بین گناوه و دیلم توزیع شود، اما عقب ماندگی های دیلم بیشتر است.

مسئولان برق منطقه ای در شیراز شیطنت کردند؛ نیمه شب وزیر را پشت خط آوردم

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه در جریان قطع برق طی هفته های اخیر به بوشهر اجحاف شد، بیان کرد: مسئولان برق منطقه ای در شیراز شیطنت کردند و وقتی بخاطر ناترازی، سهمیه ۲۰۰ مگاوات خاموشی به آن ها داده شد، بدون توجه به شرایط گرما و شرجی بوشهر که نفش کشیدن در آن سخت می شود، برای بوشهر هم مشابه فارس خاموشی اعمال کردند.

وی ادامه داد: متعاقب این موضوع، با معاون وزیر نیرو پیگیری کرده و وزیر را نیمه شب پشت خط آوردم تا به این اجحاف رسیدگی کند. از حشمتی مدیرعامل برق استان بپرسید کدام نماینده توانسته وزیر را پشت خط آورد. نتیجه این پیگیری ها منجر به این شد که خاموشی ها کمتر شود و تا نیمه مهر که مشکل کمبود برق داریم، امیدواریم بجای ۲۰۰ مگاوات اولیه، نهایتا ۵۰ مگاوات و حتی کمتر خاموشی برای استان باشد.

وی تصریح کرد: قطعا باید برق بوشهر از برق منطقه ای فارس مستقل شود و این مطالبه را پیگیری می کنیم.

پورکبگانی افزود: همچنین در موضوع آب که مدتی است با کمبود منابع مواجه ایم، شرکتی که پول گرفته و کمتر از قراردادش آب به استان داده،ذ مشکل ساز شده که قرار شد با بازدید میدانی وزیر، به این وضعیت رسیدگی شود.

برای استانداری با مخالفین سیاسی هم نشست داشته ام

وی در پاسخ به سوالی درباره موضوع استانداری اظهار کرد: هرکسی استاندار شود، از وی حمایت کرده و به ایشان کمک می کنم. در این خصوص، حتی با گزینه هایی که دیدگاه سیاسی خلاف من داشته اند در تهران نشست داشته ام و می توانید از خودشان سوال کنید.

نماینده مرکز استان از آمادگی اش برای کمک به شوراها و شهرداری های حوزه انتخابیه و برگزاری جلساتی در وزارت خانه ها در این خصوص خبر داد و گفت: انتظار می رود شوراها هم در این خصوص از نماینده مطالبه گری و پیگیری کنند.

وی پیگیری برای توسعه شرکت های شتاب دهنده در استان، ممانعت از اخراج نیروهای تبدیل وضعیتی، لغو آزمون نفتی با حمایت سازمان بازرسی که حقوق بومی ها در آن رعایت نشده بود، به عنوان پیگیری های چندماهه نمایندگی اش برشمرد و گفت: قرار است هر ۶ ماه یکبار گزارش پیگیری ها و اقدامات را در جمع اصحاب رسانه بیان کنم.

Visited 30 times, 1 visit(s) today