اختصاص۲/۵ میلیون دلار برای خرید آمبولانس دریایی خارگ
اختصاص۲/۵ میلیون دلار برای خرید آمبولانس دریایی خارگ

ندای استان: مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت: احیا و اختصاص ۲/۵ میلیون دلار برای خرید آمبولانس دریایی جزیره خارگ پس از گذشت ۱۰ سال خدمتی دیگر از دولت سیزدهم در پاسخ به این مطالبه مردمی در بزرگترین پایانه صادرات مواد نفتی کشور است.

به گزارش ندای استان،” عباس غریبی ” روز شنبه در آستانه بزرگداشت هفته سلامت در نشست با کارکنان بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت واقع در جزیره خارگ از توابع استان بوشهر اظهار کرد:با توجه به جایگاه ویژه و استراتژیک جزیره خارگ باید به دنبال تقویت سیستم بهداشت و درمان در این جزیره باشیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به مسئولیت‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به ساکنان محیط پیرامونی افزود: مراحل قانونی راه اندازی این آمبولانس در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حال انجام است و در تلاشیم بدون شتاب‌زدگی ناوگان این شرکت را به آمبولانس دریایی با استانداردهای روز و مورد تایید سیستم بهداشت و درمان مجهز کنیم.

غریبی یادآور شد: جزیره خارگ به‌عنوان شریان حیاتی صادرات نفت کشور در کنار مردم ساکن میزبان کارکنان شرکت‌های نفتی است که وجود بیمارستان صنعت نفت سبب ایجاد آرامش خاطر برای مردم بومی، کارکنان و خانواده‌های آنها بوده و دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است.

تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تقویت شاخص‌های بهداشت و درمان جزیره خارگ از جمله بهبود وضعیت اورژانس هوایی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که مردم، کارکنان و خانواده‌های آنان احساس آسایش و اعتماد داشته باشند و نیازهای بهداشتی و درمانی آنان تامین شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به نیازسنجی در حوزه بهداشت و درمان، مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران اقدام به خرید ۲ دستگاه تجهیز بیمارستانی شامل رگیاب و کانتینر ۱۶ لیتری درمان ضایعات پوستی کرده و در راستای ایفای تعهدات اجتماعی این شرکت به بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت خارگ اهدا کرد.