آیا کنسرت های موسیقی در بوشهر لغو شده است؟
آیا کنسرت های موسیقی در بوشهر لغو شده است؟

ندای استان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فصای برگزاری کنسرت های موسیقی در بوشهر مهیا است و مشکلی برای برگزاری مطابق با دستورالعمل های وزارت ارشاد وجود ندارد.

به گزارش ندای استان،عبدالرحیم افروغ روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سیاست ها و قوانین موجود برای برگزاری کنسرت موسیقی مشخص و شفاف است.

وی افزود: این روال در استان بوشهر شکل طبیعی خود را طی می کند اما در اقدامی نادر و به دلیل یک سری ناهماهنگی ها در خارج از فضای کاری ارشاد اسلامی استان شاهد لغو مجوزهای برگزاری کنسرت هایی در بوشهر بودیم که موضوع اصلاح و سوتفاهم ایجاد شده رفع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: سیاست وزارت ارشاد برگزاری کنسرت های موسیقی مطابق با دستورالعمل ها و قوانین حاکم بر عرصه موسیقی کشور است که در بوشهر نیز به دنبال پیاده سازی آن هستیم.

بر اساس شنیده ها، قرار بود «آرمان گرشاسبی» و «معین زد» به ترتیب در روزهای ۳۰ ۳۱ فروردین و همچنین پنج و هفت اردیبهشت ماه در بوشهر اقدام به برگزاری کنسرت کنند که به فاصله چند ساعت مجوزهای اخذ شده توسط اماکن نیروی انتظامی لغو شد.

گفته می شود اثرات برگزاری «فستیوال کوچه» در فضای اجتماعی سبب شده تا برخی مسئولان استان بوشهر نسبت به برگزاری کنسرت های موسیقی در این شهر با حساسیت ویژه ای برخورد کنند.

در اواخر اسفندماه سال گذشته کنسرت های موسیقی نواحی ایران به نام «فستیوال کوچه» در بوشهر برگزار شد که حواشی بسیاری را ایجاد کرد به گونه ای که با تعطیلی اختتامیه این فستیوال، پای وزارت ارشاد نیز به موضوع باز شد.

وزیر ارشاد در آن مقطع در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در «فستیوال کوچه» کارهای خوبی انجام شده بود و ممکن است در یک اجرا اشکالاتی هم وجود داشته باشد، اما جنس کار مشابه نامِ فستیوال مردمی بود. گزارشات این اتفاق را دیدم، بنای من و دوستانم این است که از این حرکات مردمی حمایت شود حالا در نقطه‌ای شاید مشکلی باشد که گفتم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر – آقای افروغ که مورد اعتماد اهالی فرهنگ و هنر این شهر هستند بررسی‌هایی انجام دهند و به ما اعلام کنند.

اسماعیلی افزود: شاید مباحثی که در بستر عمومی اتفاق می‌افتد، مسائل و مشکلاتی داشته باشد و ملاحظاتی وارد کار شود، اما گفتم لغو اختتامیه این رویداد با جزئیات بررسی شود و از همه کارهای هنری در چارچوب قوانین موجود حمایت شود. گزارش بررسی این موضوع را شفاف به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ بیان کرد: استان بوشهر یکی از بهترین استان‌ها به‌ویژه در حوزه موسیقی‌های محلی و مقامی است؛ از این رو به دنبال ایجاد چند جشنواره مرتبط در این شهر هستیم.

از روز گذشته خبر لغو کنسرت های موسیقی در بوشهر در بخش عمده ای از شبکه های اجتماعی به شکل وسیع بازنشر شد.