اقدام بی‌سابقه دولت سیزدهم در کمک به ورزش بوشهر
اقدام بی‌سابقه دولت سیزدهم در کمک به ورزش بوشهر

ندای استان: مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: نوع کمک های مالی وزارت ورزش در دولت سیزدهم به ورزش این استان نسبت به دولت های گذشته بی سابقه بوده به گونه ای که این وضعیت رضایتمندی خوبی را برای هیات های ورزشی و اهالی ورزش استان در بر داشته است.

به گزارش ندای استان، یاسر جمالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با نگاه به توسعه متوازن در سطح استان، تمام تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان رفع مشکلات ورزشکاران و هیات های ورزشی بوده است.

وی افزود: به عنوان فردی که سال ها در بدنه ورزشی استان و در قالب هیاتی ورزشی فعالیت می کردم به یاد ندارم که اداره ورزش و جوانان استان در دولتی بتواند هزینه های برگزاری و حضور تیم های ورزشی را از ابتدای سال برای ۶ ماه اول یک سال پرداخت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس یک آمایش و تقویم ورزشی، هزینه های حضور تیم های ورزشی استان در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳، به حساب هیات های ورزشی پرداخت شده است.

جمالی ادامه داد: آمار و ارقام بودجه ای پرداخت شده به ورزشکاران و هیات های ورزشی همراه با تیم ها و باشگاه و بخش های زیرساختی ورزش استان در دولت سیزدهم نسبت به تمامی سال های پس از انقلاب کم سابقه و در مواردی بی سابقه است.

وی ادامه داد: در جدیدترین تصمیم مدیریتی اتخاذ شده توسط ورزش و جوانان استان بوشهر، از ابتدای امسال تمام تیم های ورزشی در رده های مختلف سنی برای حضور در لیگ های استان نیازی به پرداخت هزینه های ورودی نداشته و به شکل رایگان می توانند در مسابقات شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: با توجه به هزینه بر بودن پرداخت ورودی مسابقات به حساب هیات فوتبال استان توسط باشگاه ها، تصمیم جدید مربوط به پرداخت نکردن هزینه ورودی سبب موج خوشحالی وسیعی در بین باشگاه ها و تیم های ورزشی شده است.

جمالی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مفیدی که ورزش و جوانان استان بوشهر در دولت سیزدهم به ورزشکاران مدال آور و یا دارای ظرفیت مدال‌آوری در مسابقات آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک کرده است پرداخت حقوق ماهیانه به شکل مستمر است که از سال گذشته آغاز و تاکنون به ۱۵ ورزشکار دارای شرایط مد نظر پرداخت شده است.

وی یادآور شد: با تمهیدات انجام شده و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی، بزرگترین طرح تجهیز اماکن و هیات های ورزشی در خرداد ماه امسال نهایی می شود به گونه ای که حجم تجهیز این مجموعه ها و ۴۳ هیات ورزشی استان نسبت به سنوات گذشته قابل قیاس نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: در شورای عالی ورزش کشور به ریاست محترم رئیس جمهور، طرح آمایش سرزمینی ورزش استان ها مصوب شد که این طرح در بوشهر نهایی شده و هر نوع برنامه ریزی برای توسعه ورزش استان، کمک به ورزشکاران و هیات های ورزشی فقط متناسب با این سند آمایشی انجام می شود.

جمالی یادآور شد: بر مبنای این سند از هدررفت اعتبارات در سرفصل های مختلف ورزشی جلوگیری و به فضاها و ورزشکارانی توجه می شود که دارای شاخص های ارزیابی شده این سند جامع آمایشی باشند.

  • منبع خبر : ایرنا