جابه‌جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از بوشهر
جابه‌جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از بوشهر

ندای استان:مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: جابه‌جایی کالا در استان بوشهر از نظر تناژ و سفر (سرویس) رشد پنج درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان می‌باشد.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان طی سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

عمده ‎ترین مبدا و مقصد ناوگان بار استان طی سال گذشته

وی عسلویه را به عنوان مبدا اصلی کالاهای جابه‌جایی شده در استان عنوان کرد و گفت: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر درخصوص مقاصد کالاهای حمل شده از این استان نیز گفت: تهران با یک‌هزار و ۱۰۸ تن، فارس با ۶۲۹ تن و خوزستان با ۵۴۱ تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده‎ اند.

جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالای اساسی در استان

اخترشناس از جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر طی سال گذشته خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر افزود: این میزان جابجایی کالا در قالب ۶ هزار و ۸۶ سفر (سرویس) انجام شده که در مجموع ۳۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۳۷۶ ناوگان حمل بار در استان یادآور شد: سن ناوگان باری بوشهر ۱۲ سال است که حدود هشت سال از میانگین کشوری جوان‌تر به شمار می رود.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۱۶۸ شرکت حمل و نقل فعال استان با پنج هزار و ۲۳۴ راننده باری جابه‌جایی کالاها را بر عهده داشته‌اند.